Porada wykorzystana dla zablokowanej wycieraczki bez uwzględnienia obustronnego szlifowania trzpienia.
Należy zaznaczyć, że mechanizm wycieraczki był w stanie ogólnym bardzo dobrym.
Oczywiście problemem jest korodujący króciec aluminiowej obudowy mechanizmu wycieraczki.
Stalowy trzpień mechanizmu wycieraczki obraca się w aluminiowym króćcu wypełnionym stalową tuleją na długości ~85% długości króćca. Pozostałe 15 % (ok. 1 cm) od strony zewnętrznej nie ma wbudowanej stalowej tulei - źródło problemu.
Z upływem czasu przestrzeń między aluminiową ścianką króćca a stalowym trzpieniem wypełnia utlenione aluminium. Częściowo przedostaje się ono do szczeliny poniżej - między tuleję i trzpień (elementy stalowe). Finalnie powyższe doprowadza do zablokowania obrotu trzpienia.
Wydaje się, że zastosowanie tulei stalowej równej długości króćca rozwiązałoby problem unieruchomienia trzpienia w aluminiowym proszku zagęszczonym od jego ruchu obrotowego.
Niestety mechanizm jest jaki jest a my dzięki kanapie znamy instrukcję jego naprawy .
Należy zaznaczyć, że mechanizm wycieraczki był w stanie ogólnym bardzo dobrym.
Oczywiście problemem jest korodujący króciec aluminiowej obudowy mechanizmu wycieraczki.
Stalowy trzpień mechanizmu wycieraczki obraca się w aluminiowym króćcu wypełnionym stalową tuleją na długości ~85% długości króćca. Pozostałe 15 % (ok. 1 cm) od strony zewnętrznej nie ma wbudowanej stalowej tulei - źródło problemu.
Z upływem czasu przestrzeń między aluminiową ścianką króćca a stalowym trzpieniem wypełnia utlenione aluminium. Częściowo przedostaje się ono do szczeliny poniżej - między tuleję i trzpień (elementy stalowe). Finalnie powyższe doprowadza do zablokowania obrotu trzpienia.
Wydaje się, że zastosowanie tulei stalowej równej długości króćca rozwiązałoby problem unieruchomienia trzpienia w aluminiowym proszku zagęszczonym od jego ruchu obrotowego.
Niestety mechanizm jest jaki jest a my dzięki kanapie znamy instrukcję jego naprawy .