Dyskusja ??? OK !!!
Z mojej praktyki zawodowej, dotyczącej około 3000 wypadków drogowych, znam 2 (słownie: dwa) 100% pewne przypadki, w których zapięcie pasa bezpieczeństwa przed daną osobę było przyczyną jej zgonu. Natomiast było co najmniej kilkadziesiąt zdarzeń, w których nie zapięcie pasa bezpieczeństwa było powodem zgonu lub doznania obrażeń ciała, lub też doznania znacznie większego zakresu obrażeń ciała, aniżeli te które mogliby doznać gdyby byli zapięci pasem bezpieczeństwa.
Wracając do ww. dwu zdarzeń
Raz był to kierujący, gdy auto po uderzeniu bokiem rozerwało się na łączeniu płyty podłogowej za siedzeniem kierującego a przed słupkiem środkowym.
Drugi przypadek to pasażer przedniego siedzenia w zderzeniu czołowym z drugim pojazdem, został dodatkowo "dociążony" przez oparcie fotela siłą bezwładności przez pasażera tylnego siedzenia, który był nie zapięty pasem bezpieczeństwa.
Co do poduszek powietrznych, tylko te które spełniają wymogi amerykańskie /poduszki są tam dwa razy większe niż europejskie, za względu na dopuszczenie w niektórych ze stanów do nie zapinania pasów bezpieczeństwa/ zapewniają w miarę ochronę ale tylko i wyłącznie w zakresie zderzeń - kierunek - co do którego zostały przewidziane.
Z mojej praktyki zawodowej, dotyczącej około 3000 wypadków drogowych, znam 2 (słownie: dwa) 100% pewne przypadki, w których zapięcie pasa bezpieczeństwa przed daną osobę było przyczyną jej zgonu. Natomiast było co najmniej kilkadziesiąt zdarzeń, w których nie zapięcie pasa bezpieczeństwa było powodem zgonu lub doznania obrażeń ciała, lub też doznania znacznie większego zakresu obrażeń ciała, aniżeli te które mogliby doznać gdyby byli zapięci pasem bezpieczeństwa.
Wracając do ww. dwu zdarzeń
Raz był to kierujący, gdy auto po uderzeniu bokiem rozerwało się na łączeniu płyty podłogowej za siedzeniem kierującego a przed słupkiem środkowym.
Drugi przypadek to pasażer przedniego siedzenia w zderzeniu czołowym z drugim pojazdem, został dodatkowo "dociążony" przez oparcie fotela siłą bezwładności przez pasażera tylnego siedzenia, który był nie zapięty pasem bezpieczeństwa.
Co do poduszek powietrznych, tylko te które spełniają wymogi amerykańskie /poduszki są tam dwa razy większe niż europejskie, za względu na dopuszczenie w niektórych ze stanów do nie zapinania pasów bezpieczeństwa/ zapewniają w miarę ochronę ale tylko i wyłącznie w zakresie zderzeń - kierunek - co do którego zostały przewidziane.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!