(21.04.2018, 20:57)sewcio napisał(a): Mam pytanie, jak Wasze Smarty reagują przy włączonej klimie na postoju i podczas jazdy? U mnie niby stwierdzone, że wszystko działa prawidłowo, ale ja zauważyłem, że jak włączę klimę to nawet podczas jednostajnej jazdy na autostradzie czuć, jak co jakiś czas się rozłącza i załącza, ponieważ jest spora różnica w mocy. Gizbern sprawdził całą elektrykę związaną z klimą i mówi, że wszytko działa wzorowo. Warsztat od klimatyzacji nabił zgodnie z tabelką 620 gram czynnika i trochę oleju i też twierdzą, że wszytko trzyma elegancko. Skraplacz był przed tym wszystkim wymieniony na nowy. Rozmawiałem jeszcze z Robertem z Tuczek i powiedział mi coś takiego, że nie powinno się nabijać klimy 620 gram, tylko około 420 gram, ponieważ w tabelce jest prawdopodobnie błąd, ponieważ nic w tych samochodach się nie zmieniło, to dlaczego nagle zmienili zdanie i każą nabić 420 gram. Według Roberta nabicie 620 gram powoduje bardzo duże przeciążenie pracy układu klimatyzacji, stąd problem z dziwnym działaniem mojej klimy. U mnie na postoju klima chodzi jakieś 20-25 sek. po czym rozłącza się na 5 sek. i znowu załącza. Dokładnie tak samo działa w czasie ruszania, przyspieszania i jednostajnej jazdy. Nie muszę chyba pisać, że nie jest to komfortowe, co chwilę korygować gazem, żeby smart jechał mniej więcej tak samo... All powiedział, żeby zmniejszyć ilość czynnika z 620 na 420 i wszystko powinno wrócić do normy. Co o tym sądzicie?
Sprężarka klimatyzacji załącza się okresowo - nie pracuje cały czas.
Włącza się w zależności od tego jakie jest ciśnienie w instalacji, tj. czy czynnik się już dostatecznie rozprężył.
Wg niemieckiej książeczki "Reparaturanleitung Band 182, Smart Fortwo und City Coupe"
1998-2003 - 620g
2003-2006 - 450g
olej - 180cm3
Roadster - 650g
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!