(22.04.2018, 10:54)obwd-crash napisał(a):(21.04.2018, 20:57)sewcio napisał(a): Mam pytanie, jak Wasze Smarty reagują przy włączonej klimie na postoju i podczas jazdy? U mnie niby stwierdzone, że wszystko działa prawidłowo, ale ja zauważyłem, że jak włączę klimę to nawet podczas jednostajnej jazdy na autostradzie czuć, jak co jakiś czas się rozłącza i załącza, ponieważ jest spora różnica w mocy. Gizbern sprawdził całą elektrykę związaną z klimą i mówi, że wszytko działa wzorowo. Warsztat od klimatyzacji nabił zgodnie z tabelką 620 gram czynnika i trochę oleju i też twierdzą, że wszytko trzyma elegancko. Skraplacz był przed tym wszystkim wymieniony na nowy. Rozmawiałem jeszcze z Robertem z Tuczek i powiedział mi coś takiego, że nie powinno się nabijać klimy 620 gram, tylko około 420 gram, ponieważ w tabelce jest prawdopodobnie błąd, ponieważ nic w tych samochodach się nie zmieniło, to dlaczego nagle zmienili zdanie i każą nabić 420 gram. Według Roberta nabicie 620 gram powoduje bardzo duże przeciążenie pracy układu klimatyzacji, stąd problem z dziwnym działaniem mojej klimy. U mnie na postoju klima chodzi jakieś 20-25 sek. po czym rozłącza się na 5 sek. i znowu załącza. Dokładnie tak samo działa w czasie ruszania, przyspieszania i jednostajnej jazdy. Nie muszę chyba pisać, że nie jest to komfortowe, co chwilę korygować gazem, żeby smart jechał mniej więcej tak samo... All powiedział, żeby zmniejszyć ilość czynnika z 620 na 420 i wszystko powinno wrócić do normy. Co o tym sądzicie?
Sprężarka klimatyzacji załącza się okresowo - nie pracuje cały czas.
Włącza się w zależności od tego jakie jest ciśnienie w instalacji, tj. czy czynnik się już dostatecznie rozprężył.
Wg niemieckiej książeczki "Reparaturanleitung Band 182, Smart Fortwo und City Coupe"
1998-2003 - 620g
2003-2006 - 450g
olej - 180cm3
Roadster - 650g
Co się w tym układzie zmieniło, że nagle model 2003 z 620gr. trzeba uzupełniać do 450gr.?? Nawet model 2004,2005 itd. przecież ma wszystko dokładnie tak samo, jak modele do 2003, więc dlaczego zmienili na 450gr. skoro układ klimatyzacji się nie zmienił...??
Poza tym to są dane, według których należy uzupełnić zupełnie nowy układ klimatyzacji, czyli nowy skraplacz, nowa sprężarka, albo naprawiona, nowe przewody, czy to jest serwis używanego układu klimatyzacji? Przecież przy normalnym serwisie klimy nikt nie nabija 180ml oleju... O co chodzi więc z tymi danymi??