(25.07.2019, 00:14)wibi79 napisał(a): Widzisz,w moim przekonaniu Smart to Elektryczny Samochód z napędem spalinowym (te nasze). Rozważając Twój problem pomyślałem o "elektryce",wprawdzie klima ma tylko sprzęgło elektryczne ale przy jakiejś jego (sprzęgła) awarii może być duży pobór prądu i spadek napięcia w sieci co z kolei może "zauważyć" komputer i zwiększać obroty by alternator zaczął dawać więcej.Sugeruję więc byś sprawdził napięcie w momencie włączania klimy i szukał ew. problemów w elektryce czy to w sprzęgle czy w alternatorze.Stabilność napięcia jest podstawą prawidłowego działania prawie wszystkich elementów napędowych (wtryski-ciśnienie,przesunięcie czasowe wtrysku,wielkość dawki itp.). Nie sądzę by Gizbern naciągnął Ci za słabo pasek gdyż ma spore doświadczenie w Smartach,szukał bym tu innej przyczyny jak np. łożysko, bo pasek nawet za słabo naprężony nie powinien spaść chyba, że osie kół pasowych nie są idealnie równoległe.
Wszystko sprawdzał Gizbern. Dostał samochód z prośbą o poszukanie przyczyny cyklicznej pracy sprężarki i tych przeciążeń. Powiedział, że pomierzył co mógł i że według Niego wszystko jest ok. Jak dla mnie, to samochód na włączonej klimie jest średnio użytkowy... Kiedyś włączenie klimy nie wpływało na niego w żaden sposób, jechał tak samo, jak z wyłączoną.
Ponowię pytanie: czy można jakoś sprawdzić, bez demontażu sprężarki, czy stawia większy opór niż powinna? Sam pasek potrafię sobie sam zdjąć, wymienić, naprężyć, jeśli to do czegoś ma się przydać.