Szczelność na "próżni" nie zawsze jest faktyczną szczelnością. Lepiej dodatkowo sprawdzić pod ciśnieniem azotu, takim jak czynnika w układzie.
Miałem w Citroenie, że na próżni było OK, po tygodniu klima działała już słabo a po dwóch się nie włączała. Na "próżni" pokazywało OK, a pod ciśnieniem azotu ubytek. Winna była uszczelka na wejściu do sprężarki.
Drugie co warto sprawdzić, to zawór rozprężny. Zapchany może skutkować tym, że "nabijany" czynnik nie rozejdzie się właściwie po kładzie, a zostanie umieszczony w niewielkiej jego części. Po chwili na maszynie pokazuje jej ciśnienie max jakie może być w układzie a wg wagi, że weszło za mało czynnika - no i wtedy jest komunikat błędu.
Miałem w Citroenie, że na próżni było OK, po tygodniu klima działała już słabo a po dwóch się nie włączała. Na "próżni" pokazywało OK, a pod ciśnieniem azotu ubytek. Winna była uszczelka na wejściu do sprężarki.
Drugie co warto sprawdzić, to zawór rozprężny. Zapchany może skutkować tym, że "nabijany" czynnik nie rozejdzie się właściwie po kładzie, a zostanie umieszczony w niewielkiej jego części. Po chwili na maszynie pokazuje jej ciśnienie max jakie może być w układzie a wg wagi, że weszło za mało czynnika - no i wtedy jest komunikat błędu.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!