witam
klima w smarcie jest b wydajna . Jeśli słabo działą na postoju to albo brakuje czynnika albo spręzarka jest przeorana ( może sie zniszczyc od no wmontowania brudnego wewnątrz skraplacza - pyły piasku itp)
ostatnio wykorzystałem sprzęgło elektromagnetyczne z kompresora smartowego do zupełnie innej rzeczy alez ciekawości rozebrałem dokładnie całą spręzarke na drobne by poznać jej budowe a wewnątrz zastałem coś co przypomina silnik Vanc(k?)la tyle ze z 4 pierścieniami uszczelniajacymi po obwodzie , element sprężający obrotowy sciśnięty pomiędzy dwoma deklami wszystko ciasno pasowane w miękkim aluminium - jedna rysa po obwodzie a wydajnośc już owiele gorsza .
Słyszałem jakis czas temu od jednego chłodniarza ze aby uszczelnić już lekko zuzytą sprężarke w urządzeniu chłodniczym - stosuje sie oleje o większej lepkości .
Jak miałem smarta cabrio to na wolnych obrotach schładzał sie elegancko co prawda sople na kierownicy nigdy nie wisiały ale i tak była wielka róznica więc po powyższych wypowiedziach wnioskuje ze soś nie tak z waszymi klimatyzacjami .Jeszcze tego nie robiłem ale gdyby mnie dopadł ten problem to z napełnieniem klimy zwrócił bym sie do kogos kto naprawia lodówki i ma rózne oleje smarujące czynnika R134 jest 673g a oleum ok 200-300ml (tego jestem pewien na 90% ale ilośc oleju wynika z ilości czynnika więc chłodniarz powinien wiedzieć)
a oleum jak najbardziej lepkie ( olej chłodiczy oczywiście bo jak sie zrobi beton w zaworze rozprężnym to chyba przewody by porozrywało tam nominalnie na tłoczeniu jest ok 50 barów)
klima w smarcie jest b wydajna . Jeśli słabo działą na postoju to albo brakuje czynnika albo spręzarka jest przeorana ( może sie zniszczyc od no wmontowania brudnego wewnątrz skraplacza - pyły piasku itp)
ostatnio wykorzystałem sprzęgło elektromagnetyczne z kompresora smartowego do zupełnie innej rzeczy alez ciekawości rozebrałem dokładnie całą spręzarke na drobne by poznać jej budowe a wewnątrz zastałem coś co przypomina silnik Vanc(k?)la tyle ze z 4 pierścieniami uszczelniajacymi po obwodzie , element sprężający obrotowy sciśnięty pomiędzy dwoma deklami wszystko ciasno pasowane w miękkim aluminium - jedna rysa po obwodzie a wydajnośc już owiele gorsza .
Słyszałem jakis czas temu od jednego chłodniarza ze aby uszczelnić już lekko zuzytą sprężarke w urządzeniu chłodniczym - stosuje sie oleje o większej lepkości .
Jak miałem smarta cabrio to na wolnych obrotach schładzał sie elegancko co prawda sople na kierownicy nigdy nie wisiały ale i tak była wielka róznica więc po powyższych wypowiedziach wnioskuje ze soś nie tak z waszymi klimatyzacjami .Jeszcze tego nie robiłem ale gdyby mnie dopadł ten problem to z napełnieniem klimy zwrócił bym sie do kogos kto naprawia lodówki i ma rózne oleje smarujące czynnika R134 jest 673g a oleum ok 200-300ml (tego jestem pewien na 90% ale ilośc oleju wynika z ilości czynnika więc chłodniarz powinien wiedzieć)
a oleum jak najbardziej lepkie ( olej chłodiczy oczywiście bo jak sie zrobi beton w zaworze rozprężnym to chyba przewody by porozrywało tam nominalnie na tłoczeniu jest ok 50 barów)
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl