Wiesz, grzebanie w instalacji elektrycznej samochodu jesli sie nie ma pojecia co sie robi nigdy nie jest bezpieczne. Bledy w instalacji moga doprowadzic w skrajnych przypadkach do pozaru.
Dlatego napisalem CI ze najlepszy jest LENIUCH, sam podlaczalem juz rozne zestawy chyba z 10x i stwierdzam ze lepiej zainwestowac te 100zl dodatkowo zamiast ciac i sztukowac oryginalna instalacje w samochodzie, a bez tego sie nie obejdzie.
Ale skoro chcesz sam to kable od zestawu podlaczasz tak:
- CZARNY TO MASA - gdzie ja podlaczysz to sam musisz poszukac.
- ZÓŁTY to MUTE - musisz znalezc rozpiske radia i sprawdzic ktory pin we wtycznce zazwyczaj jest to pin 3 (standard ISO)
- NIEBIESKI IGNIS (to plus po zaplonie) trzeba we wtyczce od radia sprawdzic miernikiem gdzie pojawia sie plus po przekreceniu stacyjki, w standardzie wtyczek ISO zazwyczaj jest to pin 7
- CZERWONY stały plus. Trzeba podpiac pod radio tam gdzie jest staly plus. Zazwyczaj ISO pin 4
Opis ten jest tylko luzna gadka, nie ponosze zadnej odpowiedzialnosci za urzadzenia ktore mozesz spalic zle podlaczajac. Kazde auto ma swoje schematy a ja tylko ogolnie napisalem co i jak...
Dobra rada: kup leniucha
PS. Kiedys podlaczalem w SAAB 9,3 zestaw i jeden dzien bylo oki, a potem wyskakiwal check-engine
Co ja sie naszukalem o co chodzi i jaki zwiazek radia z silnikiem... tak wiec nie zawsze jest prosto mimo ze sie wie
Dlatego napisalem CI ze najlepszy jest LENIUCH, sam podlaczalem juz rozne zestawy chyba z 10x i stwierdzam ze lepiej zainwestowac te 100zl dodatkowo zamiast ciac i sztukowac oryginalna instalacje w samochodzie, a bez tego sie nie obejdzie.
Ale skoro chcesz sam to kable od zestawu podlaczasz tak:
- CZARNY TO MASA - gdzie ja podlaczysz to sam musisz poszukac.
- ZÓŁTY to MUTE - musisz znalezc rozpiske radia i sprawdzic ktory pin we wtycznce zazwyczaj jest to pin 3 (standard ISO)
- NIEBIESKI IGNIS (to plus po zaplonie) trzeba we wtyczce od radia sprawdzic miernikiem gdzie pojawia sie plus po przekreceniu stacyjki, w standardzie wtyczek ISO zazwyczaj jest to pin 7
- CZERWONY stały plus. Trzeba podpiac pod radio tam gdzie jest staly plus. Zazwyczaj ISO pin 4
Opis ten jest tylko luzna gadka, nie ponosze zadnej odpowiedzialnosci za urzadzenia ktore mozesz spalic zle podlaczajac. Kazde auto ma swoje schematy a ja tylko ogolnie napisalem co i jak...
Dobra rada: kup leniucha
PS. Kiedys podlaczalem w SAAB 9,3 zestaw i jeden dzien bylo oki, a potem wyskakiwal check-engine
Co ja sie naszukalem o co chodzi i jaki zwiazek radia z silnikiem... tak wiec nie zawsze jest prosto mimo ze sie wie