Ale się naprawdę rozwodzicie nad tymi zaworami. Zawór ten odcina nagrzewnicę by silnik mógł się szybciej nagrzać. Prawdopodobnie jest on źle zaprojektowany i się zaciera (bo nie ma smarowania) podczas eksploatacji. (mam też taki zawór w piecu w domu i niestety trzeba go wymieniać co jakiś czas).
Z tego tez powodu serwis stworzył akcję serwisową która powoduje że odcinają tylko elektrycznie ten zawór. Mogą pewnie tak zrobić bo w stanie bez prądu jest on otwarty (tak się domyślam bo inaczej nie było by to możliwe). Po włączeniu zapłonu zawór pewnie dostaję prąd i odcina nagrzewnicę do czasu nagrzania się silnika.
Skutek akcji serwisowej jest taki że zimą silnik może mieć problem z prawidłowym dogrzaniem się (obieg na nagrzewnicę będzie cały czas otwarty). Aczkolwiek jak ktoś jeździ z butem w podłodze to nie będzie miał z tym problemu. Problem może być tylko w silnikach mhd które do działania systemu potrzebują odpowiednio nagrzanego silnika.
Taka polityka jest z pewnością tańsza dla serwisu niż wymiana tych zaworów.
Teraz kwestia pozostawienia zaworu czy wycięcia. Sądzę że póki chodzi to nie ma co go dotykać czy też robić tej akcji serwisowej. Wstawienie przelotki ma taki sam efekt jak tylko wyłączenie zaworu. Druga sprawa że skoro serwis tylko odcina zasilanie od zaworu to pozostały w sterowniku błąd NIE MA negatywnego wpływu na dalsze działanie sterownika. Z pewnością w Star diag od razu pojawi się informacja że ten kod usterki służy tylko do wiadomości.
Z tego tez powodu serwis stworzył akcję serwisową która powoduje że odcinają tylko elektrycznie ten zawór. Mogą pewnie tak zrobić bo w stanie bez prądu jest on otwarty (tak się domyślam bo inaczej nie było by to możliwe). Po włączeniu zapłonu zawór pewnie dostaję prąd i odcina nagrzewnicę do czasu nagrzania się silnika.
Skutek akcji serwisowej jest taki że zimą silnik może mieć problem z prawidłowym dogrzaniem się (obieg na nagrzewnicę będzie cały czas otwarty). Aczkolwiek jak ktoś jeździ z butem w podłodze to nie będzie miał z tym problemu. Problem może być tylko w silnikach mhd które do działania systemu potrzebują odpowiednio nagrzanego silnika.
Taka polityka jest z pewnością tańsza dla serwisu niż wymiana tych zaworów.
Teraz kwestia pozostawienia zaworu czy wycięcia. Sądzę że póki chodzi to nie ma co go dotykać czy też robić tej akcji serwisowej. Wstawienie przelotki ma taki sam efekt jak tylko wyłączenie zaworu. Druga sprawa że skoro serwis tylko odcina zasilanie od zaworu to pozostały w sterowniku błąd NIE MA negatywnego wpływu na dalsze działanie sterownika. Z pewnością w Star diag od razu pojawi się informacja że ten kod usterki służy tylko do wiadomości.
Pomogłem daj