Parę razy po zatrzymaniu auta przy temperaturze ponad +28°C słyszałem wiatrak od chłodnicy powietrza, przy niższych temperaturach nigdy.
Może za późno się włącza chłodzenie powietzra doładowującego, ale ciśnienie powietrza - doładowania wynosiło max. 1,1÷1,2 bar przy powyżej opisanych moich wyczynach z prędkością jazdy. W jeździe 90÷100km/h na płaskim terenie ciśnienie wynosi około 0,6÷0,7 bar, niezależnie od temperatury otoczenia. Nie zakładam by temperatura powietrza doładowującego miała taki wpływ n temperaturę cieczy, ale też nie wykluczę tego.
Najpewniej byłoby wziąć drugiego cdi przedliftowego z nowym termostatem , o takim samy rozmiarze opon i jechać na tej samej trasie razem, obserwując kiedy w którym z aut zapalą się kolejne jajeczka. Może gdzieś nadarzy się taka okazja. Bo gdyby mój żuczek był nie dogrzany lub późno osiągał 3 jajeczko, to od razu bym podejrzewał termostat.
Przy osiąganiu wyższej temperatury przez silnik też mogę podejrzewać termostat, że się całkiem nie otwiera, lecz sądzę, że chyba działałoby to też w drugą stronę, jako dłuższe nagrzewanie lub nie dogrzanie silnika.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły albo jest chętny na jazdę równoległą swoim cdi przedliftowym ?
Może za późno się włącza chłodzenie powietzra doładowującego, ale ciśnienie powietrza - doładowania wynosiło max. 1,1÷1,2 bar przy powyżej opisanych moich wyczynach z prędkością jazdy. W jeździe 90÷100km/h na płaskim terenie ciśnienie wynosi około 0,6÷0,7 bar, niezależnie od temperatury otoczenia. Nie zakładam by temperatura powietrza doładowującego miała taki wpływ n temperaturę cieczy, ale też nie wykluczę tego.
Najpewniej byłoby wziąć drugiego cdi przedliftowego z nowym termostatem , o takim samy rozmiarze opon i jechać na tej samej trasie razem, obserwując kiedy w którym z aut zapalą się kolejne jajeczka. Może gdzieś nadarzy się taka okazja. Bo gdyby mój żuczek był nie dogrzany lub późno osiągał 3 jajeczko, to od razu bym podejrzewał termostat.
Przy osiąganiu wyższej temperatury przez silnik też mogę podejrzewać termostat, że się całkiem nie otwiera, lecz sądzę, że chyba działałoby to też w drugą stronę, jako dłuższe nagrzewanie lub nie dogrzanie silnika.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły albo jest chętny na jazdę równoległą swoim cdi przedliftowym ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!