Wypowiem się bo ostatnio robiłem własnie tylny błotnik.
Ogólnie rzecz biorąc najlepiej jest trafić na allegro używany element w tym samym kolorze, trochę czasu na podwórku i mamy wymieniony element. Jeśli kolor jest nietypowy(choć w tym smarcie właściwie nie ma nietypowych kolorów, lub można powiedzieć że większość jest nietypowa) to można kupić jakikolwiek i zawieźć do lakiernika(lakiernik pewnie koło 200zł-choć tu z ceną może być bardzo różnie).
Kolejnym dobrym rozwiązanie i chyba jednym z tańszych jest spawanie plastiku(i lakierowanie oczywiście), jest mnóstwo speców którzy potrafią naprawdę nieźle połamane części poskładać i nie ma obawy, NIC nie powinno być widać, jeśli masz używkę z zagranicy to jak zaczniesz rozkręcać plastiki w jakimś celu to się okaże że masz pół samochodu tak poskładane miernikiem oczywiście nikt Ci nic nie udowodni bo plastików się nie da mierzyć. (cena myślę że koło 250-300zł powinno się zamknąć za spawanie i malowanie).
Jest jeszcze jedna Ciekawa opcja z której ja skorzystałem: mieć AC bez utraty zniżek poczekać na koniec ubezpieczenia i jeśli nie będzie do tego czasu większej kraksy z Twojej winy zgłaszasz i robisz bezgotówkowo gdzie tylko sobie wymarzysz, i tu rada lepiej od ASO mercedesa(smarta) wybrać inny renomowany warsztat-jakość usługi będzie lepsza i prędzej się wykłócisz że coś jest nie tak i mają poprawić bo Mercedes odda Ci i powie że jest zrobione i koniec.
A tak na zakończenie szukanie informacji nie boli, wystarczy wpisać w google serwis aso smart, wyświetli nam się strona tego forum z listą salonów merca, które obsługują smarta dzwonimy i wiemy właściwie wszystko odnoście cen i dostępności.
Części są sprowadzane z Niemiec w dwóch kolorach-czarny i biały(cena o ile się nie mylę koło 500zł, ale nie jestem pewien), oni sprowadzą tą część i ją pomalują w odpowiednim kolorze i tu uwaga, malowanie 1000zł w ASO, więc jeśli ktoś chcę w aso to ponad 1,5k musi przygotować.
Ogólnie rzecz biorąc najlepiej jest trafić na allegro używany element w tym samym kolorze, trochę czasu na podwórku i mamy wymieniony element. Jeśli kolor jest nietypowy(choć w tym smarcie właściwie nie ma nietypowych kolorów, lub można powiedzieć że większość jest nietypowa) to można kupić jakikolwiek i zawieźć do lakiernika(lakiernik pewnie koło 200zł-choć tu z ceną może być bardzo różnie).
Kolejnym dobrym rozwiązanie i chyba jednym z tańszych jest spawanie plastiku(i lakierowanie oczywiście), jest mnóstwo speców którzy potrafią naprawdę nieźle połamane części poskładać i nie ma obawy, NIC nie powinno być widać, jeśli masz używkę z zagranicy to jak zaczniesz rozkręcać plastiki w jakimś celu to się okaże że masz pół samochodu tak poskładane miernikiem oczywiście nikt Ci nic nie udowodni bo plastików się nie da mierzyć. (cena myślę że koło 250-300zł powinno się zamknąć za spawanie i malowanie).
Jest jeszcze jedna Ciekawa opcja z której ja skorzystałem: mieć AC bez utraty zniżek poczekać na koniec ubezpieczenia i jeśli nie będzie do tego czasu większej kraksy z Twojej winy zgłaszasz i robisz bezgotówkowo gdzie tylko sobie wymarzysz, i tu rada lepiej od ASO mercedesa(smarta) wybrać inny renomowany warsztat-jakość usługi będzie lepsza i prędzej się wykłócisz że coś jest nie tak i mają poprawić bo Mercedes odda Ci i powie że jest zrobione i koniec.
A tak na zakończenie szukanie informacji nie boli, wystarczy wpisać w google serwis aso smart, wyświetli nam się strona tego forum z listą salonów merca, które obsługują smarta dzwonimy i wiemy właściwie wszystko odnoście cen i dostępności.
Części są sprowadzane z Niemiec w dwóch kolorach-czarny i biały(cena o ile się nie mylę koło 500zł, ale nie jestem pewien), oni sprowadzą tą część i ją pomalują w odpowiednim kolorze i tu uwaga, malowanie 1000zł w ASO, więc jeśli ktoś chcę w aso to ponad 1,5k musi przygotować.