Cytat:dragon napisaÅ(a):
Cytat:autor PKO w 2008/1/6 0:59:26Tak od poczÄ tku.
nie rozumiem oczym do mnie piszesz ale zaraz postaram sie Tobie wytlumaczyc mojego posta smart jest wyposazony w trzy rodzaje silnikow dwa bezynowe i jeden wysokoprezny(diesel) to co do silnika
Zamiast wyjaÅniÄ mi swojego posta pokazaÅeÅ, że lubisz pisaÄ o czymÅ o czym nie masz pojÄcia...
Z tego co ja wiem, to silników w Smarcie jest co najmniej cztery: trzy na paliwo Pb (600 cm3, 700 cm3, 999 cm3) i jeden na paliwo ON (800 cm3). WedÅug Ciebie jest inaczej ale co tam... Ty masz racjÄ...
Cytat: autor PKO w 2008/1/6 0:59:26Nie wiem, czy chwalisz siÄ czy może żalisz??? CzÅowieku omnibusie... Twój Smart nie jest wyznacznikiem prawidÅowoÅci dziaÅania Smartów... KolejnÄ sprawÄ jest to, że powinieneÅ siÄ zainteresowaÄ dlaczego Twój silnik jest caÅy czas NIEDOGRZANY!!! WidzÄ, że nie wiesz ale optymalna temperatura pracy silnika równa jest 90*C.
robilem smartem juz 900 km trasy,stalem w korkach itd i pala sie dwie kropki z prawej strony licznika a zdaje sie ze tam znajduje sie temperatura silnika (po drugiej stronie czyli lewej stan paliwa) czyli 60 stopni
Skoro Ty masz TYLKO 60*C to znaczy, że silnik jest niedogrzany... CieszÄ siÄ jednak, że wiesz który wskaźnik odpowiada za stan paliwa a który za temp. silnika... Może to Tobie oszczÄdziÄ kÅopotów w nastÄpnej dziewiÄÄset kilometrowej trasie...
Cytat:autor PKO w 2008/1/6 0:59:26Dla mnie stwierdzenie, to np. taki zwrot (Twoje zdanie bez poczÄ tku) - "ja mam cdi i obojetnie ile bym nie przejechal pala sie tylko 2 kropki."
w ramach sprostowania bylo to stwierdzenie stanu faktycznego,to do tego trzeba byc znawca??
DodajÄ c przed to stwierdzenie cyt. "nie wiem co to za motor" - dla mnie przestaje to już byÄ stwierdzenie.
Aha - zdanie zaczyna siÄ z dużej litery, po kropce i przecinku "spacja"... Musisz popracowaÄ jeszcze nad budowÄ zdaÅ... Cytat z Twojego posta: "smart jest wyposazony w trzy rodzaje silnikow dwa bezynowe i jeden wysokoprezny(diesel) to co do silnika" - co miaÅeÅ na myÅli piszÄ c na koÅcu "...to co do silnika"?
No i obiecane zdjÄcie...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1c4...703ee.html
dzieki za wyklad z ortografi ale nie byla ona nigdy moja najmocniesza strona chociaz profesorem nie jestem jak kolega ale mam troche materialu po ktorym chyba wszystko juz bedzie jasne.
Na poczatek roznica miedzy dieslem a silnikiem bezynowym ktore dla kolegi sa takie same;
4. Zasada dziaÅania silnika z zapÅonem samoczynnym (silnik wysokoprÄżny).
Czterosuwowe lub dwusuwowe silniki z zapÅonem samoczynnym tak zwane silniki Diesla charakteryzujÄ siÄ mniejszym prawie o 30% spalaniem paliwa, taÅszÄ eksploatacjÄ oraz wiÄkszÄ wytrzymaÅoÅciÄ . Ich charakterystycznÄ cechÄ jest to że nie posiadajÄ Åwiecy, która wytwarza iskrÄ. ZapÅon mieszanki paliwowej nastÄpuje samoczynnie pod wpÅywem wysokiego ciÅnienia. Sposób pracy takiego silnika podzielony jest na cztery suwy i wyglÄ da nastÄpujÄ co:
1.Suw dolotu â W czasie przesuwania siÄ tÅoka z górnego maksymalnego poÅożenia w stronÄ waÅu korbowego przez otwarty zawór dolotu zasysane jest do cylindra oczyszczone powietrze
2.Suw sprÄżenia â Gdy tÅok znajduje siÄ w dolnym maksymalnym poÅożeniu zmienia swój kierunek.RównoczeÅnie zostaje zamkniÄty zawór dolotu powietrza. NastÄpuje sprÄżenie powietrza do ciÅnienia 3-4,5 Mpa, a tym samym ogrzanie do temperatury 530-730ºC. Przy koÅcu tego suwu, gdy powietrze jest maksymalnie sprÄżone nastÄpuje wtryÅniÄcie rozpylonego paliwa, które miesza siÄ z powietrzem, szybko odparowuje i samoczynnie siÄ zapala.
3.Suw pracy â W czasie spalania temperatura i ciÅnienie podnoszÄ siÄ prawie trzykrotnie. Pod dziaÅaniem tak wysokiego ciÅnienia tÅok zostaje przesuniÄty z górnego maksymalnego poÅożenia do dolnego maksymalnego poÅożenia. Wykonywana jest praca dziÄki której silnik może dalej pracowaÄ. Gazy podczas tego suwu rozprÄżajÄ siÄ do caÅego cylindra.
4.Suw wylotu â Ostatni etap pracy silnika polega na otwarciu zaworu wylotowego przez który wypychane sÄ spaliny na zewnÄ trz silnika. TÅok porusza siÄ w tym czasie z dolnego do górnego maksymalnego poÅożenia. Gdy tÅok jest w górnym poÅożeniu proces zaczyna siÄ powtarzaÄ i nastÄpuje po raz kolejny suw dolotu.
5. Czterosuwowe silniki niskoprÄżne.
W czterosuwowym silniku gaźnikowym do cylindra zasysana jest w czasie suwu ssania mieszanka wytworzona w specjalnym urzÄ dzeniu â gaźniku. SkÅada siÄ ona z pary i drobnych kropelek paliwa wymieszanych z powietrzem. W czasie nastÄpnego suwu mieszanka ta zostaje sprÄżona, wzrasta jej ciÅnienie i temperatura. Pod koniec suwu sprÄżania miedzy elektrodami Åwiecy zapÅonowej przeskakuje iskra elektryczna, zapalajÄ ca przygotowanÄ mieszankÄ. PÅomieÅ szybko rozchodzi siÄ po caÅej przestrzeni spalania, ciÅnienie gazów wzrasta do 30-50 kg/cm2, a temperatura podnosi siÄ do 1800-25000C.
Suw pracy i wydechu przebiega w silniku gaźnikowym identycznie, jak w silniku wysokoprÄżnym.
ObciÄ Å¼enie silnika gaźnikowego reguluje siÄ iloÅciÄ doprowadzanej do cylindra mieszanki paliwa z powietrzem. SkÅad mieszanki, tj. stosunek iloÅci paliwa i powietrza, jest prawie staÅy, co jest niezbÄdne, aby byÅ możliwy zapÅon mieszanki od iskry Åwiecy.
cdn...