makosz ja se jaja przeciez robie, chodzilo mi o to ze pisales ze "temperatura powietrza" a ta na wykresie opisana jest jako dolotowego i tyle.
O psikaniu WD ktore jest jak by smarem w celu poprawy przeczpnosci nie slyszalem
Dla mnie to jak by psikac smarem na tarcze hamulcowe zeby poprawic hamowanie
Podlaczenie pod OBD nawet przy zwyklym pomiarze dla mnie ma ses, bo jesli mamy dyskutowac dlaczego dane auta ma slaby wynik to tam wtedy dokladniej analizowac sprawe.
Temperatura oleju, no tutaj mnie ponioslo, na wynik to nie ma zadnego wplywu dalo by tylko informacje o tym jak chlodzony jest silnik, ale tu znow producent nie pomyslal bo nie ma takiego czujnika
Juz odchodzac od samego pomiaru... pierwsza sprawa to:
- sprawdzane byly nie doladowane silniki, a tutaj zmiana rur dolotowych na wieksze (frygi) moze miec istotny wplyw na pogorszenie wynikow !!!
- zmiana filtra powietrza na sportowy nie zawsze daje przyrost, a wrecz moze powodowac zmiane parametrow tego powietrza (silnik jest testowany ze zwyklym filtrem gdzie podcisnienie ktore wytwarza sie podczas pracy silnika jest zaciagane w odpowiednich ilosciach) zmiana filtra na taki o latwiejszym przeplywie moze dac rozne efekty, pewnie trzba by to samemu przetestowac.
- to o czym przypomnial mi Łysy, wy wszyscy macie wydechy od turbo benzyn... wg mnie takie wydechy konstrukcyjnie roznia sie od takich od MHD, nie wiem jak w smarcie, ale w nie doladowanym silniku jak dasz wydech na przelocie (teoretycznie najlepszy) silnik straci nawet ze 30-40% swojej mocy, on potrzebuje odpowiedniego oporu.
Dziwi mnie niski wynik Jareckiego, ale on tez ma wydech od turbo benzyny... moze to to ?
U mikiego znow ja bede twierdzil ze wszystko jest oki (czyli wyniki z hamowni sa miarodajne), a w obiecywane 120KM przez CS czy RS nigdy bym nie wierzyl, pozatym u niego przy turbo benzynie wystarczy ze slabo dmuchalo powietrze na IC i ilosc kucy bedzie leciala na lep na szyje (i tu przydal by sie odczyt z OBD z temperatura powietrza w dolocie), next time podlaczcie choc torque i sami to sprawdzcie, wszystko powyzej 55-60 stopni bedzie powodowalo ze silnik bedzie podlewal mniej paliwa i zmniejszal ilosc zaplonow zeby nie poplynely tloki...
Ot sie rozpisalem
O psikaniu WD ktore jest jak by smarem w celu poprawy przeczpnosci nie slyszalem
Dla mnie to jak by psikac smarem na tarcze hamulcowe zeby poprawic hamowanie
Podlaczenie pod OBD nawet przy zwyklym pomiarze dla mnie ma ses, bo jesli mamy dyskutowac dlaczego dane auta ma slaby wynik to tam wtedy dokladniej analizowac sprawe.
Temperatura oleju, no tutaj mnie ponioslo, na wynik to nie ma zadnego wplywu dalo by tylko informacje o tym jak chlodzony jest silnik, ale tu znow producent nie pomyslal bo nie ma takiego czujnika
Juz odchodzac od samego pomiaru... pierwsza sprawa to:
- sprawdzane byly nie doladowane silniki, a tutaj zmiana rur dolotowych na wieksze (frygi) moze miec istotny wplyw na pogorszenie wynikow !!!
- zmiana filtra powietrza na sportowy nie zawsze daje przyrost, a wrecz moze powodowac zmiane parametrow tego powietrza (silnik jest testowany ze zwyklym filtrem gdzie podcisnienie ktore wytwarza sie podczas pracy silnika jest zaciagane w odpowiednich ilosciach) zmiana filtra na taki o latwiejszym przeplywie moze dac rozne efekty, pewnie trzba by to samemu przetestowac.
- to o czym przypomnial mi Łysy, wy wszyscy macie wydechy od turbo benzyn... wg mnie takie wydechy konstrukcyjnie roznia sie od takich od MHD, nie wiem jak w smarcie, ale w nie doladowanym silniku jak dasz wydech na przelocie (teoretycznie najlepszy) silnik straci nawet ze 30-40% swojej mocy, on potrzebuje odpowiedniego oporu.
Dziwi mnie niski wynik Jareckiego, ale on tez ma wydech od turbo benzyny... moze to to ?
U mikiego znow ja bede twierdzil ze wszystko jest oki (czyli wyniki z hamowni sa miarodajne), a w obiecywane 120KM przez CS czy RS nigdy bym nie wierzyl, pozatym u niego przy turbo benzynie wystarczy ze slabo dmuchalo powietrze na IC i ilosc kucy bedzie leciala na lep na szyje (i tu przydal by sie odczyt z OBD z temperatura powietrza w dolocie), next time podlaczcie choc torque i sami to sprawdzcie, wszystko powyzej 55-60 stopni bedzie powodowalo ze silnik bedzie podlewal mniej paliwa i zmniejszal ilosc zaplonow zeby nie poplynely tloki...
Ot sie rozpisalem