Witajcie,
z braku czasu nie odpisałem na bieżąco. Ostatecznie zaprowadziłem auto do serwisu BOSCH w Bydgoszczy.
Żeby nie drażnić serwisantów, że sam coś grzebałem, (przepraszam za kłamstwo. ale zrobiłem to moim zdaniem w słusznej sprawie) powiedziałem, że auto mam od 2 miesięcy i były wymieniane uszczelnienia pompy bo ciekła.
Winna była pompa, a serwis stwierdził, że przyczyną jest jej zużycie. Zapytałem, czy przy przebiegu niecałe 130 000 km to możliwe, i czy poprzedni warsztat który wymieniał uszczelnienia (czyli ja) mógł to spieprzyć. Gość z serwisu stwierdził, że poprzedni mechanik raczej nie sprawdził kondycji pompy tylko wymienił uszczelnienia, ale to nie popsuło pompy.
Cóż, z jednej strony fajnie, nic nie spieprzyłem "teoretycznie". Zapytałem Pana Pompiarza, ile takie pompy wg jego doświadczenia wytrzymują (jestem pewny na 99,9% przebiegu mojego auta). A Pan specjalista autoryzowany Bosch mówi mi - 100 000 km i remont generalny.....
Tak czy siak mam pompę po pełnej generalce (wszystkie części oprócz obudowy nowe), auto bangla jak należy.
A kosztowało mnie to raptem niecałe 1800 pln :(. chyba tylko ASO jest droższe.
Nie ukrywam, że auto było mi potrzebne, a na rynku (alledrogo) była tylko jedna pompa wymontowana 3 lata temu, więc nie zaryzykowałem.
Zastanawia mnie tylko jedno, jak się ma opinia autoryzowanego (nie taniego) serwisu BOSCHa jeśli chodzi o trwałość pomp (100 000 km) do rzeczywistości.
pozdrawiam
Krzysztof
a to był dzień w którym chyba chciałem się wyleczyć diesla...
auta różna mam już ze 24 lata i w życiu takiego jednorazowego wydatku nie miałem. Nie że diesel zły, doświadczalnie Vectra 1.9 120KM na przebiegu 250 000 po polskich drogach dom - praca (EGR czyszczony) a oprócz tego tarcze, klocki i tyle ( kolega dojeździł te autodo 300 000 i dalej ok) Insignia - już dużo gorzej (100 000 i 3x komplet tarcze klocki), ale poza tym DPF? Dwumasa? Więc sam sobie zaprzeczam poniekąd, bo wiem, że dieslem (Oplem) bez litości można zrobić sporo uczciwych kilometrów po polskich dziurawych drogach.
więc użytkownicy CDI dajcie znać jak z waszymi pompami...
z braku czasu nie odpisałem na bieżąco. Ostatecznie zaprowadziłem auto do serwisu BOSCH w Bydgoszczy.
Żeby nie drażnić serwisantów, że sam coś grzebałem, (przepraszam za kłamstwo. ale zrobiłem to moim zdaniem w słusznej sprawie) powiedziałem, że auto mam od 2 miesięcy i były wymieniane uszczelnienia pompy bo ciekła.
Winna była pompa, a serwis stwierdził, że przyczyną jest jej zużycie. Zapytałem, czy przy przebiegu niecałe 130 000 km to możliwe, i czy poprzedni warsztat który wymieniał uszczelnienia (czyli ja) mógł to spieprzyć. Gość z serwisu stwierdził, że poprzedni mechanik raczej nie sprawdził kondycji pompy tylko wymienił uszczelnienia, ale to nie popsuło pompy.
Cóż, z jednej strony fajnie, nic nie spieprzyłem "teoretycznie". Zapytałem Pana Pompiarza, ile takie pompy wg jego doświadczenia wytrzymują (jestem pewny na 99,9% przebiegu mojego auta). A Pan specjalista autoryzowany Bosch mówi mi - 100 000 km i remont generalny.....
Tak czy siak mam pompę po pełnej generalce (wszystkie części oprócz obudowy nowe), auto bangla jak należy.
A kosztowało mnie to raptem niecałe 1800 pln :(. chyba tylko ASO jest droższe.
Nie ukrywam, że auto było mi potrzebne, a na rynku (alledrogo) była tylko jedna pompa wymontowana 3 lata temu, więc nie zaryzykowałem.
Zastanawia mnie tylko jedno, jak się ma opinia autoryzowanego (nie taniego) serwisu BOSCHa jeśli chodzi o trwałość pomp (100 000 km) do rzeczywistości.
pozdrawiam
Krzysztof
a to był dzień w którym chyba chciałem się wyleczyć diesla...
auta różna mam już ze 24 lata i w życiu takiego jednorazowego wydatku nie miałem. Nie że diesel zły, doświadczalnie Vectra 1.9 120KM na przebiegu 250 000 po polskich drogach dom - praca (EGR czyszczony) a oprócz tego tarcze, klocki i tyle ( kolega dojeździł te autodo 300 000 i dalej ok) Insignia - już dużo gorzej (100 000 i 3x komplet tarcze klocki), ale poza tym DPF? Dwumasa? Więc sam sobie zaprzeczam poniekąd, bo wiem, że dieslem (Oplem) bez litości można zrobić sporo uczciwych kilometrów po polskich dziurawych drogach.
więc użytkownicy CDI dajcie znać jak z waszymi pompami...