To że był konserwowany nie oznacza że jest sprawny,jak każde urządzenie nie jest wieczny i ma prawo się zużyć szczególnie że prawie wszystkie elementy wewnątrz są plastikowe.Mercedes zaleca wymianę aktuatora przy każdej wymianie sprzęgła,więc jest świadomy awaryjności.Nie pamiętam jak to wygląda w 451 CDI, ale w wersji benzynowej problemem bywają przecierające się przewody do aktuatora i silniczków zmiany biegów, być może tam jest problem, szczególnie jak przyjdzie wilgoć.W benzynowej wersji 451 sprzęgło wytrzymuje 90-120 tyś km,moje padło przy 103 tyś i sama tarcza nie byłe jeszcze najgorsza ale rozsypał się docisk i dzwonił w czasie jazdy.Sama wymiana sprzęgła jest banalnie prosta ( jak w normalnym pełnowymiarowym samochodzie ) nie trzeba żadnych specjalistycznych narzędzi,tylko garaż z kanałem ewentualnie najazdy i dużo cierpliwości,mi wymiana sprzęgła w 451 benzynie zajęła dwa popołudnia,robiłem to sam i przy okazji uszczelniłem skrzynię w okolica silniczków zmiany biegów,wyczyściłem wewnątrz silniczki z pyłu ze szczotek,wyczyściłem i pomalowałem półosie w okolicach pierścieni abs,wymieniłem uszczelniacze na półosiach,zabezpieczyłem wiązkę przed przetarciem itd.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Smart 450 800cdi sprzęgło
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
Smart 450 800cdi sprzęgło
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości