- jasny maślany nalot na bagnecie do pomiaru ilości oleju i korku wlewu oleju, : NIE MA
- tłustawe ciemne plamy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, : NIE MA, są malutkie drobinki na wierzchu, ale to ze względu na wode demineralizowana i plyn-- dolewam teraz wodę d.
-- zapach spalin ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego: TU nie jestem pewien....
Dziś po solidnym odpowietrzeniu i rozgrzaniu , kiedy wstawiłem samochód do garażu i zgasiłem silnik, usłyszałem dziwne syczenie, jakby spod zbiorniczka lub spod nakrętki zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Nie jestem pewny czy było to zasysanie czy wypchanie powietrza, nic nie kapało pod spodem. Natomiast kiedy otworzyłem nakrętkę zbiorniczka ewidentnie zassało (około 15-20 min po zgaszeniu silnika,) po odkręceniu korka całkowicie, jakby zassało powietrze (podciśnienie), i usłyszałem bulgotanie gdzieś w dalszej części układu chłodzenia.. Czy to coś podpowiada?
W skrócie:
Przy odkręcaniu korka w zbiorniku płynu chłodniczego wytwarza się spore podciśnienie przy niedostatecznym wystudzeniu płynu (15-20 min po jeździe), co skutkuje zassaniem powietrza i bulgotaniem w dalszej części układu chłodzenia.
- tłustawe ciemne plamy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, : NIE MA, są malutkie drobinki na wierzchu, ale to ze względu na wode demineralizowana i plyn-- dolewam teraz wodę d.
-- zapach spalin ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego: TU nie jestem pewien....
Dziś po solidnym odpowietrzeniu i rozgrzaniu , kiedy wstawiłem samochód do garażu i zgasiłem silnik, usłyszałem dziwne syczenie, jakby spod zbiorniczka lub spod nakrętki zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Nie jestem pewny czy było to zasysanie czy wypchanie powietrza, nic nie kapało pod spodem. Natomiast kiedy otworzyłem nakrętkę zbiorniczka ewidentnie zassało (około 15-20 min po zgaszeniu silnika,) po odkręceniu korka całkowicie, jakby zassało powietrze (podciśnienie), i usłyszałem bulgotanie gdzieś w dalszej części układu chłodzenia.. Czy to coś podpowiada?
W skrócie:
Przy odkręcaniu korka w zbiorniku płynu chłodniczego wytwarza się spore podciśnienie przy niedostatecznym wystudzeniu płynu (15-20 min po jeździe), co skutkuje zassaniem powietrza i bulgotaniem w dalszej części układu chłodzenia.
wolność to nie dowolność