Wydaje mi się że przy dużej prędkości obrotowej silnika zawsze zmiana biegów będzie się objawiała inaczej niż w normalnym zakresie pracy Przed wymianą poduchy miałem tak że startując ze świateł wiadomo wkręcałem wyżej silnik. Potem zmiana biegu i było szarpnięcie. Zauważyłem też jadąc za swoim smartem że przy ruszaniu mocno pracuje mi wydech (a że mam 2 poziome cygara łatwo to było zaobserwować) Więc z mechanikiem doszliśmy do wniosku że silnik za mocno pracuje względem osi napędowych. Za to odpowiada właśnie poducha centralna. Tłumi jego pracę. Jeżeli jest wybita silnik podczas wkręcania będzie się bardziej "wyginał" w przeciwną stroną do napędu kół (czyli będzie się odpychał) po czym w nomencie zmiany biegu następuje zluzowanie naprężenia i tzw odbicie silnika w drugą stronę co powoduje wrażenie szarpnięcia. Jeżeli poducha jest dobra to nie pozwoli mu się daleko wychylić a małe odbicie właściwie wytłumi Co nie znaczy ze tylko poducha odpowiada za ewentualne szarpnięcia. Może to Też być wina wysprzęglika. Ale warto zacząć od tego u mnie pomogło
Tapnięte z SG NOTE 4
Tapnięte z SG NOTE 4
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)