I tu się zgadzam z obydwoma przedmówcami! Smart ma jeden duży pakiet i wg mojej wiedzy nie jest przewidziane rozbieranie go i wymiana pojedynczych ogniw jako czynność serwisowa. Oczywiście że można ale to doświadczony elektronik i na własne ryzyko. Wynajem akku to francuski wynalazek z przed ponad 20 lat i ponieważ odbiera jakikolwiek sens ekonomiczny użytkowania auta elektrycznego to chyba powoli zamiera. Ma tylko jedną zaletę polegającą na tym że ryzyko padnięcia zestawu jest przeniesione na producenta akku. W przypadku baterii NiCd, które są połączone szeregowo, padnięcie jednego akumulatora "załatwia" całość. Współcześnie produkowane auta są zazwyczaj napędzane baterią ogniw litowo-jonowych połączonych w układ szeregowo-równoległy, co zapewnia o wiele większą trwałość i mniejsze ryzyko utraty zasięgu. I teraz ciekawostka, otóż baterie litowe zostały skonstruowane do amerykańskich rakiet kontynentalnych by po pobycie przez 20 lat w silosie były nadal sprawne i zapewniały możliwość prawidłowego startu.
PS Na znanym wszystkim serwisie filmowym dostępne są filmy z rozbiórki pakietu od tesli czy nissana, smarta nie widziałem, ale możliwe że też można znaleźć.
PS Na znanym wszystkim serwisie filmowym dostępne są filmy z rozbiórki pakietu od tesli czy nissana, smarta nie widziałem, ale możliwe że też można znaleźć.