(14.05.2023, 18:49)chris2 napisał(a): Klakson raczej nie ma prawa się rozkodować,bo klaksonu się nie koduje.
No i widzisz tu chyba nie do końca wiesz jak to działa. Trzeba przepiąć kostkę w wiązce jak się kierownicę z łopatkami montuje. Automatycznie przestaje działać klakson. Wówczas trzeba ,,dodać wariant" --- zakodować łopatki i wszystko wraca do działania. Z jakiego powodu tak się dzieje zapytasz? Uruchomienie klaksonu, uruchomienie łopatki minus, uruchomienie łopatki plus odbywa się jednym i tym samym przewodem. Ale jak to jednym zapytasz? Moduł sam rozróżnia co wciskasz na podstawie pomiaru oporności do masy. Klakson jest zwyczajnie zwierany do masy, łopatki są zwierane do masy każda przez odpowiedniej oporności opornik lub sumę oporników- są dwa warianty oporności, nie pamiętam już dokładnie. W sieci można znaleźć informacje. W smarcie jest więcej tego typu rozwiązań, ale nie są omawiane. Jeżeli wydaje ci się że klakson działa tak jak w maluchu to w smarcie sygnał klaksonu odbiera moduł SAM, rozpoznaje po pomiarze czy użyłeś klaksonu i włącza odpowiedni przekaźnik.
Co do usterki to w obecnej sytuacji przepiął bym kostkę w wiązce po staremu i sprawdził wówczas czy klakson śmiga- wg mnie powinien jeżeli to problem z kodowaniem.
Star diagnoza trójmiasto.