(24.11.2019, 17:15)Kovval napisał(a): Jak wchodziły hybrydy toyoty to tez wszyscy tak samo pisali jak to będzie za 10 lat.
Po pierwsze, aku do hybrid są duużo tańsze. Po drugie, są to auta, w zasadzie niezależne (także plug in). Po trzecie, tak naprawdę, jak pokazały lata... udały się jedynie Toyocie/Lexus, ewentualnie Hondzie, chociaż już mniej. Wszyscy inni niezbyt się popisali. Np. PSA zrobił diesla hybrid... i pomysł nawet dobry tylko wykonanie ich przerosło i finalnie szybko się wycofali. Próbę podjął też MB z np. E300de a aktualnie pojazdy są "testowane" przez nielicznych użytkowników. Zobaczymy jak będzie z trwałością zbiegiem lat.
Problem widzę taki, że za elektryki (na tę chwilę wciąż ułomne) zabrali się teraz wszyscy masowo... a mało kto jest w tej materii wybitnie doświadczony (może ew.poza Nissan'em). Z jednej strony takie działania wymusza na producentach UE, jej chore przepisy co do CO2 oraz spalania. Z drugiej zaś "moda" na ECO i zielony kolor.... a przecież sam napęd elektryczny w autach był już oferowany ponad 100 lat temu. Wtedy się nie udało bo ludzie cenili sobie niezależność. Teraz technika jest bardziej rozwinięta... choć patrząc przez pryzmat realnego zasięgu 453EV na poziomie 80 km... mam wątpliwości.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&