(30.12.2022, 11:21)obwd-crash napisał(a):(29.12.2022, 18:16)Marek991 napisał(a): -opcja 4 ( ładując w nocnej taryfie G 12 lub G 12W ok 0,34 PLN /kWh koszt przejechania 100 km wynosiłby ok 5 zł
Tylko te ceny energii z "gniazdka" w domu/hali nie uwzględniają całkowitego kosztu kWh jaki się płaci, bo dochodzą przecież te wszystkie opłaty stałe, ruchome etc. Ale ich doliczenie i tak skutkuje osiągnieciem kosztu przejazdu 100km, tylko nieco ponad 50% kosztu zużytej benzyny.
Kurde, dostałem świeżutką fakturę i jednak dobrze mi się wydawało: miałem rację
Taryfa G12 lub G12W w Tauronie, cena 'poza szczytem / nocna' podana przez Kolegę Marek991 (ok. 0,34 PLN / kWh) zawiera już wszystkie opłaty: stawkę za energię, opłatę dystrybucyjną zmienną, OZE i kogeneracyjną.
U mnie w G12W poza szczytem wygląda to tak:
0,3037 PLN
0,0348 PLN
0,0009 PLN
0,00406 PLN.
Razem w tym samym Tauronie po sąsiedzku w stosunku do Kolegi Marek991 wynosi: 0,34346 PLN / kWh.
Pozostałe opłaty nie są zależne od ilości zużytych kWh i są stałe i wspólne dla każdego punktu poboru, więc jak pisałem - jeśli garaż jest przy domu, albo stanowisko na parkingu rozliczane wg podlicznika i tak już je płacimy. W moim przypadku jest to prawie 31 PLN.
EDIT: dla przypomnienia, wg Marek991 w takiej taryfie koszt przejechania 100 km wynosiłby ok. 5 PLN.
Dla porównania, w moim przypadku średnia z grudnia dla silnika 700 cm3 i średnio ciężkiej nodze (aczkolwiek w mieście używanej z ogranicznikiem prędkości) wynosi: 36,2 PLN / 100 km.
Średni miesięczny przebieg smartem przez ostatnie 4 lata to ok. 750 km, średnio miesięcznie na samo paliwo do smarta wydaję więc ok. 270 PLN.
Jeżdżąc elektrykiem kosztowałoby mnie to 37,5 PLN.
Taka sucha teoria
EDIT2: ja paneli nie mam.