Czyli rozumiem że wszyscy wiedzą jak, tylko nikt nie wie dlaczego. Powyższa uwaga nie dotyczy Wiesia obd. Silnik pracujący na wolnych obrotach wytwarza spaliny o stosunkowo niskiej temperaturze, poniżej 100 stopni C, dlatego na parkingu z rury wydechowej wydobywa się biały dym, a właściwie para wodna. Jej znaczna część pozostaje wewnątrz tłumika i skrapla się również na zimnych częściach silnika takich jak kolektor wydechowy czy obudowa turbawki. Następnie po nagrzaniu silnika i tłumika powyżej magicznej setki woda się wygotowuje i uchodzi na zewnątrz. I nie byłoby w tym nic złego gdyby nie jeden maleńki problem, mianowicie każde paliwo kopalne zanieczyszczone jest związkami siarki, ta spalana w silniku razem z węglowodorami utlenia się do dwu i trójtlenku a te natychmiast łączą się z wodą dając no co? H2SO3 i H2SO4 czyli kwas siarkawy i siarkowy, co prawda w małych stężeniach ale te następnie podczas odparowywania wody są coraz bardziej agresywne i zjadają nam od wewnątrz nasz silnik i cały układ wydechowy. I tak się to odbywa za każdym razem gdy uruchamiamy silnik w warunkach zimowych, a im większy mróz tym gorzej.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Grzać czy nie grzać !! Silnik w zimę
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
Grzać czy nie grzać !! Silnik w zimę
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Silnik smart | gekonppg | 11 | 4.465 |
06.02.2018, 00:18 Ostatni post: psuwacz |
|
[450][451][452] silnik wycieraczek | dar7914 | 4 | 2.324 |
06.01.2018, 15:06 Ostatni post: dar7914 |
|
[450] Nowy Silnik 0.6T leci olej z odmy | floda82 | 3 | 3.253 |
25.11.2014, 00:18 Ostatni post: LAZY. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości