(31.12.2021, 19:00)Smarkacz napisał(a):Tu nie chodzi o to ,że mało pali=ekologiczny. Chodzi tutaj głównie o wydajność silnika i czystość spalin. Mówiąc o (nie)czystości spalin chodzi o ilość niedopalonych węglowodorów, tlenków azotu ,a o CO2 nie będę mówił ,bo o tym każdy wie. Wiadomo ,że jak mniej jest ww. związków chemicznych to spaliny są czystsze. Zaś jeśli chodzi o Wydajność silnika to jest to nic innego jak wysilenie silnika(stosunkowo duża moc,a mały litraż)na co oczywiście składa się wiele czynników jak stopień sprężania i kompresji, skład mieszanki(w tym skład paliwa), ciśnienie doładowania itp, itd. Mówiąc jeszcze o temacie tej całej ekologii Idea smarta ze silnikiem spalinowym upadła ze względu na zbyt duże spalanie (chodziło o ówczesny Unijny przelicznik spalanie/gabaryty i waga) ,dlatego mogłeś kupić lub sprowadzić wielkiego Vana albo innego pickupa zza oceanu z silnikiem np. 3.0 i mógł być wg. tego przelicznika bardziej EKO. Podsumowując. Sama ilość spalanego paliwa to nie wszystko-tutaj chodzi też o skład spalin.(31.12.2021, 18:55)raffa napisał(a): @Smarkacz problem jest taki, że ludzie nie widzą nic pomiędzy. Szczególnie w naszym kraju. A są ekologiczne spalinówki. I wcale nie te z jednolitrowymi silnikami palące po 6 litrów :P
Poza tym jak w PL, gdzie 99% prądu jest z węgla prąd ma być ekologiczny?
Hola, hola, mój Smark pali 3,4l/100km przy zwykłym użytkowaniu a gdy pojechałem z synem na wakacje zapakowanym autem po dach, dwóch dorosłych facetów, ale na paliwie premium i przy prędkości 50km/h (szukałem tematów do zdjęć, wiec jechałem wolno) to właśnie wtedy mój Smark spali 2,7L/100km, liczone dla całego zbiornika!!!!
Pozdrawiam!