(21.01.2021, 22:39)wibi79 napisał(a): Jak ogarniasz wymianę silnika to chyba taniej i prościej będzie tylko wymiana pierścieni (tłokowych?.To wprawdzie nie remont a tylko drobna naprawa i chyba w Smarcie specjalnie nie jest skomplikowana.Zdejmujesz głowicę i miskę,tłok z korbowodem powinien wyjść do góry,wymieniasz pierścienie,wkładasz jak wyjąłeś,skręcasz,napełniasz płyny i już. Sądzę, że te silniki "remontowane" też maja tylko wymienione pierścienia (może i panewki??) bo nigdzie w reklamach nie wyczytałem o szlifie wału,honowaniu cylindrów itp.
Może "palnąłem" bo zapomniałem o łańcuchu,to troszkę skomplikuje operację.
Nie chce mi się tego robić. Zapytam kolegów co oni na to, ale mam obawy, czy później silnik będzie dobrze działał, czy nie będzie brał oleju... Nie chcę nikogo władować na minę..., a moje rozwiązanie jest uczciwe do bólu, bo nowy właściciel dostaje w pełni wyremontowany silnik z gwarancją. Przejechane będzie miał tylko tyle, ile trzeba wrócić z warsztatu.