(02.10.2020, 11:30)Johny_Bit napisał(a):To jest cieniutki kabelek w jednej z dwóch wielopinowych kostek gdzie lecą Cany i wszelkie sygnały z przełączników.(01.10.2020, 20:16)LAZY. napisał(a): Muszę się zastanowić nad przeróbką tego projektu, budowa bramek logicznych hmmm to nie dla mnie
Jak któryś tranzystor nawali to nie mam świateł. Zastosował bym może mały przekaźnik dwutorowy.
Tranzystory można zastąpić przekaźnikami jeśli im nie ufasz i na nich zbudować całość ale tranzystory maja znacznie dłuższą żywotność niż przekaźniki.
(01.10.2020, 20:16)LAZY. napisał(a): Co do czujników w drzwiach i generalnie wszelkich czujników czy przełączników w aucie to wchodzą one na dwa układy scalone w module SAM- jakieś logiczne. W zależności jaki stan jest podany to wysyłają informację do cpu i ten załącza czy światła czy coś innego. Niestety wprost nie da się użyć sygnału z samego czujnika, nie byłem w stanie zmierzyć wartości napięcia, jakie pwm i generalnie co tam się dzieje. Kostka jest skitrana nad nogami kierowcy i ciężko cokolwiek mierzyć, a nie mam krokodylków żeby się wczepić. Przykładowo łopatki kierownicy i klakson to jeden przewód, wykonanie właściwej funkcji zależy od oporności w obwodzie.
Jeśli jesteś w stanie zrobić fotkę który to przewód to mogę dokonać pomiarów u siebie.
Myślałem że może uda się to odczytać po K-LINE ale po szybkiej lekturze widzę że chyba nie istnieje odpowiedni PID aby sprawdzić stan otwarcia drzwi :(
Pstryknąć fotę ciężko, ale są dostępne rozpiski tych kostek.
Co do samego sprawdzenia stanu czujnika to star diagnozą bez problemu odczytujesz stan każdego przełącznika w aucie. Nie mam pod ręką układów które odpowiedzialne są za odbiór sygnałów z przełączników bo to by wyjaśniło wszystko.
Star diagnoza trójmiasto.