Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Komputer pokładowy z wyświetlaczem graficznym

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Komputer pokładowy z wyświetlaczem graficznym
#16
 Johny_Bit 
(08.10.2020, 21:24)LAZY. napisał(a): Adaptacja sprzęgła- znaczy regulacja actuatora jest opisana w postaci instrukcji do pobrania na FB na naszym profilu w dziale pliki. Procedura wymaga docisku z dwoma rodzajami docisku zanim będzie dobrze.

OK to się sprawdza pod jednym ważnym warunkiem: mianowicie aktuator musi być przykręcony w odpowiedni sposób przed zrobieniem adaptacji.
Jeśli jakiś warsztat przykręci aktuator na pałę i zrobi adaptację to później po jego właściwym przykręceniu nie działa on prawidłowo. Przypuszczam że dokładnie tak było u mnie.
Kolejna sprawa to wpływ zużycia sprzęgła. Ciekawe jak to się ma do całego zabiegu. Załóżmy że dokręcam aktuator prawidłowo i po pewnym czasie ściera się określona ilość okładzin sprzęgłowych. Czy wtedy nie jest wymagana adaptacja nawet jeśli nic nie odkręcałem?

(08.10.2020, 21:24)LAZY. napisał(a): Co do odczytu ciśnienia to nie miałem pociągniętego kabla od czujnika przy silniku żeby był pomiar.
Nie wiem z jakiego powodu nie dali rady tego osiągnąć przez obd skoro SD czyta to bez problemu. Obecnie mam już to podłączone.
Oryginalnego wyświetlacza się nie pozbyłem, jest podpięty trytytką w obudowie licznika. Zawsze można wrócić do fabryki.
Analizatora nie mam, jedynie scopometry, multimetry Fluka. Czy mierzą stany to w sumie nawet nie wiem Laughing

Właśnie dziwne. Przecież ja bez problemu to odczytuję po K-LINE w OBD. W sumie to myślałem że tam nie trzeba dopinać nic dodatkowego. Tylko wpięcie w linię zasilania oraz przesyłu danych i gotowe. Może ta linia w liczniku to jakaś osobna szyna danych tylko pod licznik. Ale chyba łatwiej było by pociągnąć drugą linię do złącza OBD i podpiąć się pod pin 7 (K-LINE) niż kazać ciągnąć się aż do czujnika przy silniku.
Skopometr jeśli ma funkcję analizy protokołu async serial powinien się nadać. Jeśli niema to może udało by się nim zrzucić przebiegi i dokonać ręcznej analizy ale to już raczej rzadziej występująca funkcja. Multimetr się nie nada.

(09.10.2020, 00:46)wibi79 napisał(a): Ze Smartem "gadają" tylko ELM'y oparte na PIC18F25.Inne,tak samo wyglądające zewnętrznie i mające jakiś klon PICa (widać to przez obudowę,PIC to czarny prostokąt a te inne czarna kropa). Gdy kupowałem to przysłali mi taki inny,reklamowałem,przysłali znowu taki sam na wymianę.Musiałem osobiście pojechać do firmy (na szczęście nie daleko) i pokazać czym się różnią. W pudle w którym mieli te ELMy były pomieszane te z PICami i te z klonami więc zrobiłem im darmowe szkolenie, mam nadzieję, że teraz już wysyłają prawidłowo

Sorki ale chyba nie przeczytałeś całego tematu. Przecież pisałem o tym że zamawiam z PIC-em.
Dodatkowo obawiam się że przedlifty nie będą gadać nawet z ELM-em który jest na PIC-u.
   
Niestety nie komunikuje się. Nie mam teraz czasu aby podpiąć tam analizator i zobaczyć co on tam gada z autem. Możliwe że wystarczy odpowiednio pozmieniać PID-y na telefonie i będzie działać ale "out of the box" jest lipa.
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Komputer pokładowy z wyświetlaczem graficznym - przez Johny_Bit - 09.10.2020, 10:09

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tempomat i komputer pokładowy - ogólna dyskusja. miksell 27 27.566 22.12.2021, 20:45
Ostatni post: LAZY.
  Nowy komputer pokładowy 0.8 CDI Instantion 1 2.219 13.01.2019, 14:40
Ostatni post: obwd-crash



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu