(12.12.2014, 23:24)Revilo napisał(a): A, czyli tego typu :P. Ja i tak nie ufam sobie na tyle w kwestii motoryzacji - zleciłbym to znajomemu mechanikowi. Stąd pytanie o techniczne sprawy. Tj. czy wymiana świec w smarcie jest w jakiś sposób specyficzna. Tak jak np. specyficzny jest sposób wymiany oleju, albo kwestia odpowietrzenia układu chłodznia po zmianie płynu (smart musi być na wzniesieniu, czy jakoś tak) .
A inne pytanie. Czy to co opisałem grozi jakąś naprawdę poważną awarią? Czy odpalanie tak, jak to napisałem - "na dwa razy" przy czym ten drugi trwa ze 40s jest okej? Czy ewentualne jeżdżenie z zapaloną kontrolką świec to bardzo poważny błąd?
Kolego proponuję zaopatrzyć się w 3szt. świec żarowych firmy BERU GN 015 dedykowane do tego silnika (nadmieniam że BERU montowano na pierwszy montaż): koszt około 60zł sztuka=180zł (za tyle ja kupowałem) i umówić się z np. Markiem z Górczewskiej (specjalistą od smartów) na szybką wymianę.
Tak jak koledzy powyżej pisali, niedoświadczeni mechanicy w tej kwesti wymiany mogą ją ukręcić odkręcając, a wtedy duuuużo pracy będzie i kosztów.
Tak że proponuję sprawdzonych fachowców. Cyk pyk i będzie po problemie
marzenia są po to, żeby je realizować