(18.07.2023, 20:44)LAZY. napisał(a): O ile dobrze czytam to urządzenie ma działać z autami od 2006 roku. Zapewne obsługuje tylko can-y, a nie te udziwnienia smartowe z 450. Jak masz kogoś znajomego z smartem 451 to zrób test. Trzeba by o tym openport poczytać- wersja urządzenia i co, gdzie może.
Przy okazji korespondencji związanej z obrotomierzem, Bronek poprosił mnie o pomoc w wyszukaniu w necie informacji na temat tego "taniego" wynalazku który dał początek temu wątkowi.
Otóż wpisując w wujka Googla nazwę oprogramowania, " XENTRY Diagnosis Pad " bez problemowo trafimy na oficjalną stronę Mercedesa z pełnym wyjaśnieniem z czym mamy do czynienia.
Oprogramowanie XENTRY Pass Thru EU powstało jako odpowiedź Mercedesa na wymagania Komisji Europejskiej, na tzw. GVO czyli wymóg udostępnienia niezależnym serwisom dokumentacji i urządzeń diagnostycznych do obsługi i diagnozowania pojazdów MB.
Oprogramowanie funkcjonuje w oparciu o platformę PC a nie tak jak dla sieci dilerskiej MB w oparciu o dedykowane "tablety".
W największym skrócie, oprogramowanie to przewidziane jest dla samochodów osobowych ( MB i Smart) z normą emisji EURO V i VI.
Dotyczy to również Van-ów MB z tymi samymi normami czystości spalin.
@ Bronmus45
Bronku, przykro mnie bardzo, Twój Smarcik, to zapewne EURO III, więc nie ma szans żeby to oprogramowanie dało sobie z nim radę, jeszcze tym bardziej w połączeniu z tym nieszczęsnym interfejsem za 85 PLN.
@ LAZY, zapewne masz rację, że ze SMART-em od 2006/7 roku to ten wynalazek powinien sobie poradzić.
Problem nie jest raczej pogrzebany w typie gniazda OBD, tylko w tym sofcie.
BTW. Gdyby ktoś chciał sobie poczytać ze źródła na temat tego softu, poniżej link do strony MB z której pozwoliłem sobie mocno skrócić tłumaczenie.
Link do oryginału po angielsku :
https://b2bconnect.mercedes-benz.com/gb/...ss-thru-eu