Witam, temat już troszkę archiwalny i od 2009 roku pewnie się troszkę pozmieniało w dziedzinie interfejsów. Nie chciałem tworzyć nowego wątku, lecz w razie co proszę moderatora o przeniesienie.
Zastanawiałem się jakim rodzajem komunikacji posługuje się mój smarcik z 98 roku 600T.
Zacząłem przeglądać różne opisy OBD2 i w sumie jednoznacznie nie ustaliłem co siedzi w moim smarcie. Chciałbym przykładowo odczytać kody błędów czy inne parametry.
Na durnym allegro najtańszym rozwiązaniem ma być ELM327 który podobno
obsługuje protokoły:
• J1850 PWM (41.6 kbaud)
• J1850 VPW (10.4 kbaud)
• ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
• ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
• ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud)
• ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
• ISO CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
• ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
• ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
Program do obsługi ScanTool.Net
Wcześniej przeglądając to forum wyczytałem iż tym interfejsem nie połączę się ze smartem? < Chodziło o rocznik auta.
Usprawniono ten interfejs czy to po prostu allegrowa ściema?
Znalazłem ciekawe urządzonko na ebayu:
http://www.ebay.pl/itm/Used-Actron-CP918...27d0cf3165
Używane, bez kabelka i softu w komplecie, ale soft można pobrać, a kabelek kupić lub dorobić samemu. Cena bardzo atrakcyjna, posiada własny wyświetlacz więc do przeglądu podstawowych parametrów wystarczy samo urządzenie. Wbudowane gniazdo usb łączy interfejs z komputerem. Przeglądałem skróconą notę katalogową jak i instrukcję obsługi gdzie podano iż obsługuje :
- ISO 9141-2
- SAE J1850
- ISO 15765-4
Czy ktoś z obeznanych kolegów mógłby się wypowiedzieć czy którekolwiek z tych dwóch urządzeń obsługuje połączenie z moim smarcikiem?
ELM327 służył by jedynie do połączenia z tabletem by wyświetlał parametry w torque( gadżet)
Drugie urządzenie miało by służyć awaryjnie do odczytu błędu w razie gdyby gdzieś auto utkło na trasie, do domowych doświadczeń i napraw.
Zaraz ktoś zapewne mnie zjedzie, lecz liczę też na rzeczową odpowiedź.
Nie kupię interfejsu za kilka tysięcy, stać mnie na taki prosty jak wyżej, jeżeli zadziała to chciałbym posiadać.
Pozdrawiam wszystkich grzebaczy i przerabiaczy
Zastanawiałem się jakim rodzajem komunikacji posługuje się mój smarcik z 98 roku 600T.
Zacząłem przeglądać różne opisy OBD2 i w sumie jednoznacznie nie ustaliłem co siedzi w moim smarcie. Chciałbym przykładowo odczytać kody błędów czy inne parametry.
Na durnym allegro najtańszym rozwiązaniem ma być ELM327 który podobno
obsługuje protokoły:
• J1850 PWM (41.6 kbaud)
• J1850 VPW (10.4 kbaud)
• ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
• ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
• ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud)
• ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
• ISO CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
• ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
• ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
Program do obsługi ScanTool.Net
Wcześniej przeglądając to forum wyczytałem iż tym interfejsem nie połączę się ze smartem? < Chodziło o rocznik auta.
Usprawniono ten interfejs czy to po prostu allegrowa ściema?
Znalazłem ciekawe urządzonko na ebayu:
http://www.ebay.pl/itm/Used-Actron-CP918...27d0cf3165
Używane, bez kabelka i softu w komplecie, ale soft można pobrać, a kabelek kupić lub dorobić samemu. Cena bardzo atrakcyjna, posiada własny wyświetlacz więc do przeglądu podstawowych parametrów wystarczy samo urządzenie. Wbudowane gniazdo usb łączy interfejs z komputerem. Przeglądałem skróconą notę katalogową jak i instrukcję obsługi gdzie podano iż obsługuje :
- ISO 9141-2
- SAE J1850
- ISO 15765-4
Czy ktoś z obeznanych kolegów mógłby się wypowiedzieć czy którekolwiek z tych dwóch urządzeń obsługuje połączenie z moim smarcikiem?
ELM327 służył by jedynie do połączenia z tabletem by wyświetlał parametry w torque( gadżet)
Drugie urządzenie miało by służyć awaryjnie do odczytu błędu w razie gdyby gdzieś auto utkło na trasie, do domowych doświadczeń i napraw.
Zaraz ktoś zapewne mnie zjedzie, lecz liczę też na rzeczową odpowiedź.
Nie kupię interfejsu za kilka tysięcy, stać mnie na taki prosty jak wyżej, jeżeli zadziała to chciałbym posiadać.
Pozdrawiam wszystkich grzebaczy i przerabiaczy
Star diagnoza trójmiasto.