(26.12.2023, 14:52)Prorok.v9 napisał(a): Światła stopu ciągle działały, stwierdziłem że to czujnik stopu, wymieniłem na nowy i od tego czasu już stopy nie działają, przemieniłem spowrotem na stary i go sprawdziłem jest dobry wszystkie bezpieczniki dobre, sprawdzona skrzynka pod siedzeniem jest OK, ale stopów nie ma! Dodam że nagle też przestały działać kierunkowskazy i awaryjne.
Odpala bez problemu nie muszę naciskać pedału hamulca, wsteczny i drive chodzi.
Co to może być bo skończyły mi się pomysły......
Obejrzałem schematy światła stop dla 450 cdi. Wychodzi mnie na to, iż dla tego fragmentu pojazdu istnieje duża ilość wersji schematów.
Nie chce mnie się przez nie przekopywać, dlatego proponuję żebyś na priva podesłał numer podwozia, wtedy można powiedzieć coś więcej.
Generalnie włącznik stopu ma cztery piny i dwa niezależne obwody.
Jeden pracuje na przerwę i dostarcza informacji do modułu silnika o wciśniętym pedale hamulca, czyli że można wrzucić bieg,
drugi pracuje na zwarcie i przewodzi prąd, w przypadku mojego z bezpiecznika F26 do świateł z tyłu, bez żadnych przekaźników i innych elementów, np. w skrzynce pod siedzeniem.
W przypadku mojego Smarka obwód pierwszy jest na stykach 1 i 4 a drugi na 2 i 3 .
Skoro niezależnie od wciśnięcia pedału hamulca możesz aktywować bieg, pewnikiem na styku 1 wtyczki, trzeba sprawdzić czy masz masę do pojazdu. Oryginalnie wychodzi na to, że ta masa jest przykręcona po lewej na zewnątrz kabiny, czyli mniej więcej pod lewym reflektorem, ale trzeba zacząć od pomiaru omomierzem.