(28.12.2023, 21:42)chris2 napisał(a): Z Twojego opisu można wywnioskować, że Smarty przedliftowe na ZEE i poliftowe na SAM mają inne wyłączniki.Jeżeli ze stykami wyłącznika jest tak jak piszesz to mając niewłaściwy dla swojego Smarta wyłącznik można sprawę rozwiązać zamieniając miejscami przewody w kostce wyłącznika.W Twoim opisie widzę pewną nieścisłość,piszesz że w przypadku Twojego Smarta obwód pierwszy jest na stykach 1 i 4 a drugi na 2 i 3 ,a Smart z tego co widzę w stopce jest z 2001r, a w następnym wątku piszesz że taka kombinacja połączeń ( typ II) jest w Smartach od 20.01.2003 roku.
chris2,
wykazałeś się czujnością, masz w pełni rację.
Pisząc pierwszego posta na ten temat, źle dobrałem schemat do swojego Smarka.
Przy siedmiu wersjach schematów, powiem szczerze nie jest trudno się zamotać.
W dalszym ciągu nie do końca jestem przekonany, że w którymś momencie nie dałem ciała.
Co do przepięcia pinów, w pełni się zgadzam, przełączając odpowiednio można dostosować włącznik do samochodu lub odwrotnie.
Stopy świecą ciągle z powodu tego że są na stykach NC. W zasadzie zarówno Prorok.v9 i smarkacz mogą zrobić bardzo proste ćwiczenie.
Moim zdaniem ich włącznik działa odwrotnie, czyli światła świecą kiedy pedał nie jest wciśnięty i wtedy można załączyć bieg.
Kiedy wcisną pedał hamulca światła powinny zgasnąć, zaś bieg nie powinien się dać załączyć.
Zamiana któryś pinów miejscami, powinna załatwić sprawę. Muszę jeszcze raz obejrzeć schematy i sprawdzić, czy niezależnie od wersji kolory są takie same. Postaram się to jutro ogarnąć. Na dzisiaj fajrant.