Myślę że TO wystarczy
Światła Dzienne
Kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej w czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania. Lampy jazdy dziennej nie dają światła potrzebnego do oświetlenia drogi w nocy, jakie dają światła mijania. Używanie świateł do jazdy dziennej ze względu na mały pobór prądu przyczynia się do spadku zużycia paliwa jak również do mniejszego zużycia akumulatora.
Lampy świateł jazdy dziennej:
Powinny być:
- zamontowane z przodu pojazdu symetrycznie do jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm i nie wyżej niż 1500mm od jezdni; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm, wzajemna odległość pomiędzy nimi nie może być mniejsza niż 600mm (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m odległość ta może być zmniejszona do 400mm)
- tak podłączone, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne; ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po włączeniu świateł mijania lub drogowych
Szczegółowe warunki, jakie należy spełnić montując światła zewnętrzne pojazdu reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 262) oraz (Dz. U. Nr 58, poz. 515).
Układ połączeń dodatkowych świateł jazdy dziennej
1 ? bezpiecznik świateł pozycyjnych ---------------------- przewody istniejące
2 ? wyłącznik świateł dziennych
3 ? przekaźnik dodatkowy typu 561 (ELMOT) ____ _ _ ____ _ _ instalacja niekonieczna
4 ? światła jazdy dziennej
5 ? kontrolka włączenia świateł dziennych ______________ przewody dodatkowe
UWAGA dotycząca wszystkich podłączeń do instalacji w systemie dwuprzewodowym.
W niektórych samochodach dostawczych stosuje się system dwuprzewodowy, tzn. z
dodatkowym przewodem masy. W takiej instalacji przewód, który na schematach łączy punkt
85 przekaźnika z masą, powinien być połączony z zaciskiem (-) akumulatora.
Światła Dzienne
Kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej w czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania. Lampy jazdy dziennej nie dają światła potrzebnego do oświetlenia drogi w nocy, jakie dają światła mijania. Używanie świateł do jazdy dziennej ze względu na mały pobór prądu przyczynia się do spadku zużycia paliwa jak również do mniejszego zużycia akumulatora.
Lampy świateł jazdy dziennej:
Powinny być:
- zamontowane z przodu pojazdu symetrycznie do jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm i nie wyżej niż 1500mm od jezdni; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm, wzajemna odległość pomiędzy nimi nie może być mniejsza niż 600mm (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m odległość ta może być zmniejszona do 400mm)
- tak podłączone, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne; ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po włączeniu świateł mijania lub drogowych
Szczegółowe warunki, jakie należy spełnić montując światła zewnętrzne pojazdu reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 262) oraz (Dz. U. Nr 58, poz. 515).
Układ połączeń dodatkowych świateł jazdy dziennej
1 ? bezpiecznik świateł pozycyjnych ---------------------- przewody istniejące
2 ? wyłącznik świateł dziennych
3 ? przekaźnik dodatkowy typu 561 (ELMOT) ____ _ _ ____ _ _ instalacja niekonieczna
4 ? światła jazdy dziennej
5 ? kontrolka włączenia świateł dziennych ______________ przewody dodatkowe
UWAGA dotycząca wszystkich podłączeń do instalacji w systemie dwuprzewodowym.
W niektórych samochodach dostawczych stosuje się system dwuprzewodowy, tzn. z
dodatkowym przewodem masy. W takiej instalacji przewód, który na schematach łączy punkt
85 przekaźnika z masą, powinien być połączony z zaciskiem (-) akumulatora.