Cześć wszystkim i z góry dzięki za wszelką okazaną pomoc .
Tak więc jak niektórzy już pewnie zauważyli po nazwie nowego tematu, który tutaj założyłem - od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Smarta fortwo CDi (czy jakoś tak). Rocznik 2001. Podobno ma 41 koni. Z tego, co mi wiadomo jest to wersja Pulse (przed faceliftingiem).
Ogólnie rzecz biorąc jestem w nim zakochany, lecz mam też kilka problemów/zmartwień. Największym jest wskaźnik poziomu paliwa. Z tego, co wyczytałem w internecie smarty te mają 22l zbiornika. Podobno zasięg na baku to około 570km. Wskaźnik ma 5 "kropek", co oznaczałoby, ze każda pokazuje niewiele ponad 4l paliwka. I teraz mój problem. Bardzo szybko znikają mi kropki paliwa. W zasadzie każda starcza zaledwie na około 50-70km. Znaczek benzyny w lewym górnym rogu wyświetlacza zaczyna mi mrugać (co jak rozumiem oznacza, że jadę na rezerwie) już po przejechaniu około 300km. Pojawia mi się wtedy powiadomienie, że w baku zostało mi około 5 l paliwa. Zjeżdżam na stację, znowu tankuję do pełna i okazuje się, ze musiałem zalać zaledwie 13l.
O co chodzi? Dlaczego pokazuje, że mam 5l, jeżeli wygląda na to, że mam jakieś 9 l?
Kolejna rzecz, to spalanie. Ok, wiem, że jeżdżenie po warszawie do najprzyjemniejszych nie należy, ale jednak kupując to auto oczekiwałem, że będzie nieco lepiej. Z tego, co liczyłem pali mi około 4.5 l. Zrobiłem dopiero około 600km tym autem (raz wyszło mi 4.2l/100km, a za drugim razem aż 4.9l/100km). Ja liczyłem na spalania w okolicach 4l...
Kolejne pytanie, to czy takie spalanie jest normalne? Czy ta wersja Pulse jest jakaś wzmocniona (ma białe zagary, ale to chyba jeszcze o niczym nie świadczy ^^), że tyle pali? Czy macie jakieś sposoby, żeby trochę zmniejszyć spalanie? Kiedy powinienem wrzucać wyższe biegi? Nie mam obrotomierza i na ogół stosuję się do wskazań komputera (2 bieg, przy 20km/h, trzeci przy 30, 4 przy 40 i 5 przy 50, a 6 dopiero koło 80km/h).
Podsumowując: O co chodzi z tym wskazaniem licznika paliwa? Czy spalanie w okolicach 5l/100km jest normalne? Czy ta wersja pulse jest jakaś wzmocniona, czy to najnormalniejszy dieselek?
P. S. A i jeszcze mam pytanie o gaszenie silnika. Podobno te smarty mają turbiny,a ich podobno nie można wyłączać od razu po zatrzymaniu. Czy naprawdę mają tą turbinę? Jak to robić? Ile odczekiwać po zatrzymaniu?
Będę ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc .
Tak więc jak niektórzy już pewnie zauważyli po nazwie nowego tematu, który tutaj założyłem - od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Smarta fortwo CDi (czy jakoś tak). Rocznik 2001. Podobno ma 41 koni. Z tego, co mi wiadomo jest to wersja Pulse (przed faceliftingiem).
Ogólnie rzecz biorąc jestem w nim zakochany, lecz mam też kilka problemów/zmartwień. Największym jest wskaźnik poziomu paliwa. Z tego, co wyczytałem w internecie smarty te mają 22l zbiornika. Podobno zasięg na baku to około 570km. Wskaźnik ma 5 "kropek", co oznaczałoby, ze każda pokazuje niewiele ponad 4l paliwka. I teraz mój problem. Bardzo szybko znikają mi kropki paliwa. W zasadzie każda starcza zaledwie na około 50-70km. Znaczek benzyny w lewym górnym rogu wyświetlacza zaczyna mi mrugać (co jak rozumiem oznacza, że jadę na rezerwie) już po przejechaniu około 300km. Pojawia mi się wtedy powiadomienie, że w baku zostało mi około 5 l paliwa. Zjeżdżam na stację, znowu tankuję do pełna i okazuje się, ze musiałem zalać zaledwie 13l.
O co chodzi? Dlaczego pokazuje, że mam 5l, jeżeli wygląda na to, że mam jakieś 9 l?
Kolejna rzecz, to spalanie. Ok, wiem, że jeżdżenie po warszawie do najprzyjemniejszych nie należy, ale jednak kupując to auto oczekiwałem, że będzie nieco lepiej. Z tego, co liczyłem pali mi około 4.5 l. Zrobiłem dopiero około 600km tym autem (raz wyszło mi 4.2l/100km, a za drugim razem aż 4.9l/100km). Ja liczyłem na spalania w okolicach 4l...
Kolejne pytanie, to czy takie spalanie jest normalne? Czy ta wersja Pulse jest jakaś wzmocniona (ma białe zagary, ale to chyba jeszcze o niczym nie świadczy ^^), że tyle pali? Czy macie jakieś sposoby, żeby trochę zmniejszyć spalanie? Kiedy powinienem wrzucać wyższe biegi? Nie mam obrotomierza i na ogół stosuję się do wskazań komputera (2 bieg, przy 20km/h, trzeci przy 30, 4 przy 40 i 5 przy 50, a 6 dopiero koło 80km/h).
Podsumowując: O co chodzi z tym wskazaniem licznika paliwa? Czy spalanie w okolicach 5l/100km jest normalne? Czy ta wersja pulse jest jakaś wzmocniona, czy to najnormalniejszy dieselek?
P. S. A i jeszcze mam pytanie o gaszenie silnika. Podobno te smarty mają turbiny,a ich podobno nie można wyłączać od razu po zatrzymaniu. Czy naprawdę mają tą turbinę? Jak to robić? Ile odczekiwać po zatrzymaniu?
Będę ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc .