Hallo ze jak;
Dump valve nie jest do tego by zapewniac doladownie na niskich obrotach tylko zeby podtrzymac turbo przy zmianie biegow.
Noramlnie kiedy zmieniasz biegi turbo zwalnia bo silnik nie ma zapotrzebownia na tyle powietrza ile ono dostarcza. W tej chwili otwiera sie dump valve ktory spuszcza (z sykiem ) nadmiar powietrza pozwalajac dalej sie krecic bez problemu turbinie i po zalozeniu biegu nie musi sie ona napedzac tylko o wiele szybcie zapewnia pelne doladownie.
Niestety wiele osob z zamontowanym zaworem narzeka ze zawor chlapie do komory silnika olejem ktory jest w powietrzu z turbo
BTW Turbo w silniku 698 zalacza sie przy 2200 rpm
<small>[ Edytowane przez xsherlock dnia 2004/01/30 14:54:50 ]</small>
Dump valve nie jest do tego by zapewniac doladownie na niskich obrotach tylko zeby podtrzymac turbo przy zmianie biegow.
Noramlnie kiedy zmieniasz biegi turbo zwalnia bo silnik nie ma zapotrzebownia na tyle powietrza ile ono dostarcza. W tej chwili otwiera sie dump valve ktory spuszcza (z sykiem ) nadmiar powietrza pozwalajac dalej sie krecic bez problemu turbinie i po zalozeniu biegu nie musi sie ona napedzac tylko o wiele szybcie zapewnia pelne doladownie.
Niestety wiele osob z zamontowanym zaworem narzeka ze zawor chlapie do komory silnika olejem ktory jest w powietrzu z turbo
BTW Turbo w silniku 698 zalacza sie przy 2200 rpm
<small>[ Edytowane przez xsherlock dnia 2004/01/30 14:54:50 ]</small>