(21.11.2022, 09:42)laifrat napisał(a): Czytałem cały ten temat, ale wolę dopytać.
Czyli nie muszę zaślepiać rurki , która idzie z wydechu do EGR ?
Demontuję elektromagnes zawory EGR i podłączam emulator ? Czy to wystarczy ?
Sorki, ale robię to pierwszy raz i chciałbym mieć pewność , że to będzie funkcjonować.
Jedynie co musisz zrobić to podłączyć emulator, nie musisz niczego mechanicznie demontować.
Założenie zaślepki uchroni Cię przed koksowaniem oleju z mgły olejowej.
Przed tym najlepiej jednak oczyścić EGR ze smolistego złogu, który zmniejsza przelot powietrza przez EGR.
Całkowity demontaż EGR, z zaślepieniem dolotu spalin i założenie emulatora daje poprawę parametrów pracy silnika, o ile nie wiem, gdyż nie hamowałem auta przed i po tej operacji.
Dało się to odczuć, pomimo tego, iż miałem już wówczas mapę na prawie 59KM. Moc tę jednak wykorzystuję sporadycznie.
Ale zmiana mapy z 41KM na prawie 59KM poprawiła przyspieszanie do setki, o około 5s, jak i zmniejszyło się zużycie paliwa o kilka dziesiątych litra na 100km, no i auto zgubiło kaganiec na 130km/h śmigajac teraz i ponad 160km/h (w Niemczech oczywiście).
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!