(09.06.2023, 20:43)berthold61 napisał(a): No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok.
W otworze o średnicy 15 mm powinien siedzieć czujnik temperatury powietrza doładowanego, czyli na wylocie z IC do silnika.
W moim 450 CDi z roku 2001 w/g schematów do tego czujnika dochodzą kable 0,5 mm2 w kolorach żółty i biały oczywiście zakończone odpowiednią wtyczką.
Miałem ten czujnik parę razy w ręku, ale nie zwracałem specjalnie uwagi na kolory kabli, natomiast jeżeli dobrze pamiętam, to wychodzą one z okolic wiązki EGR-u