Olej wymieniać trzeba to nie podlega dyskusji...
W skrzyni AUTOMATYCZNEJ olej jest w pewnym sensie nośnikiem momentu obrotowego, to olej tam pracuje i to on przenosi napęd z silnika na koła i w tym wypadku jego jakość jak i typ / rodzaj ma kluczowe znaczenie. To samo w kwestii jego wymiany...
W smartach jest skrzynia ZAUTOMATYZOWANA, czyli konstrukcyjnie jest to ZWYKŁA skrzynia biegów tyle że nie ma dźwigni zmiany biegów bo robi to za kierowcę siłownik elektryczny...
W tym wypadku - owszem - rodzaj oleju ma znaczenie, ale dużo mniejsze niż przy "prawdziwym" automacie... Sprawdzić olej można od czasu do czasu, aczkolwiek - jeśli skrzynia jest sucha - to raczej nic tam nie ubywa
Wymienić też trzeba co jakiś czas i nie potrzeba tu żadnych cudownych narzędzi (w przeciwieństwie do prawdziwego automatu)...
Po prostu - spuszczasz stary olej, lejesz nowy i gotowe... Jak w silniku...
W skrzyni AUTOMATYCZNEJ olej jest w pewnym sensie nośnikiem momentu obrotowego, to olej tam pracuje i to on przenosi napęd z silnika na koła i w tym wypadku jego jakość jak i typ / rodzaj ma kluczowe znaczenie. To samo w kwestii jego wymiany...
W smartach jest skrzynia ZAUTOMATYZOWANA, czyli konstrukcyjnie jest to ZWYKŁA skrzynia biegów tyle że nie ma dźwigni zmiany biegów bo robi to za kierowcę siłownik elektryczny...
W tym wypadku - owszem - rodzaj oleju ma znaczenie, ale dużo mniejsze niż przy "prawdziwym" automacie... Sprawdzić olej można od czasu do czasu, aczkolwiek - jeśli skrzynia jest sucha - to raczej nic tam nie ubywa
Wymienić też trzeba co jakiś czas i nie potrzeba tu żadnych cudownych narzędzi (w przeciwieństwie do prawdziwego automatu)...
Po prostu - spuszczasz stary olej, lejesz nowy i gotowe... Jak w silniku...