Wątków jest n-ileś więc proszę nie tworzyć nowych twierdząc że mojej awarii nie ma opisanej.
Domorosłym i niesmartowym mechanikom tłumaczymy łopatologicznie:
- najpierw szukamy samodzielnie na forum na przykład http://smartklub.pl/t-faq-aktuator-modyfikacje
- później walczymy z wiatrakami:
1. Podłączyć auto pod dedykowany komputer i "przyuczyć" sprzęgło ewentualnie spróbować ustawić aktuator / wysprzęglik "ręcznie". Opis co i jak jest na forum.
Niestety wiele osób już nie wspomnę o "mechanikach", którzy zajmują się tylko wymianą oleju, filtrów i klocków zapomina o czym takim jak regulacja uślizgu sprzęgła . Dzięki systematycznej kontroli tego uślizgu możemy oszczędzić sprzęgło i wydatki na jego wymianę. Tej regulacji dokonuje się poprzez Star Diagnozę.
2. Wykasować błędy i zweryfikować co jest nie tak przy pomocy ww komputera. KTS-y i inne uniwersalne systemy diagnostyczne nie sprawdzają się na 99% - w przypadku smarta błędy są źle opisane i interpretowane.
3. Awarie pojawiające się okazyjnie wynikają najczęściej z uszkodzonej wiązki, wtyczek oraz czujników. Wilgoć, temperatura, drgania i czas niszczy przewody - smartowe warsztaty wiedzą które punkty są najbardziej wrażliwe.
4. Padnięte (podejrzane) elementy takie jak czujniki, sterowniki, siłowniki czy silniki podmieniamy na 100% sprawne. Często bywa tak że jednocześnie jest uszkodzonych kilka elementów i łamigłówka jest mocno skomplikowana.
5. Wymiana oleju w skrzyni biegów na pewno nie zaszkodzi a jest stosunkowo prosta i tania. Opis co i jak na forum jest.
6. Weryfikacja stanu aktuatora nie wymaga kosmicznej technologii a oczyszczenie mechanizmu i zastosowanie nowego (odpowiedniego) smaru zdecydowanie poprawi pracę układu.
7. Poduszki silnika stosujemy tak jak ma być czyli tańsza do benzyny, droższa do diesla - inaczej będą koszty dodatkowe i reklamacje. Zamienniki są w testach i może pojawią się informacje czy warto je stosować.
Smartowiczu!
Regularnie przy przeglądzie podłączmy pod dedykowany komputer aby sprawdzić co się dzieje na bieżąco!
Koszt "krótkiego" testu to 50-100 PLN i zaoszczędzi naprawdę dużo czasu i pieniędzy przy okazji awarii.
Jeżeli masz około nx100 tyś km i nie wymieniałeś ostatnio (50 tyś km) sprzęgła to za każdym razem profilaktycznie "przyuczaj" mechanizm sprzęgła.
Jeżeli pojawiają się pierwsze niepokojące objawy natychmiast reagujemy - koszty holowania są coraz wyższe.
Jeżeli naprawdę nie znalazłeś "swojego tematu" to pisz w tym wątku.
witam,
raz na jakis czas moj F2 799cm CDI strzela focha
jest to chyba zwiazane ze skrzynia biegow (mam automat+reczna)
na wyswietlaczu po dlugiej jezdzie przy zatrzymaniu zamiast literki N pojawiaja sie cztery poziome kreski i kompletnie nic nie dziala tzn zaden bieg nie wchodzi,musze go wylaczyc chwile poczekac , po uruchomieniu wszysko wraca do normalnosci,czy ktorys z szanownych kolegow i kolezanek mial juz kiedys cos takiego lub wie co to moze byc?? :-?
pozdr
Domorosłym i niesmartowym mechanikom tłumaczymy łopatologicznie:
- najpierw szukamy samodzielnie na forum na przykład http://smartklub.pl/t-faq-aktuator-modyfikacje
- później walczymy z wiatrakami:
1. Podłączyć auto pod dedykowany komputer i "przyuczyć" sprzęgło ewentualnie spróbować ustawić aktuator / wysprzęglik "ręcznie". Opis co i jak jest na forum.
Niestety wiele osób już nie wspomnę o "mechanikach", którzy zajmują się tylko wymianą oleju, filtrów i klocków zapomina o czym takim jak regulacja uślizgu sprzęgła . Dzięki systematycznej kontroli tego uślizgu możemy oszczędzić sprzęgło i wydatki na jego wymianę. Tej regulacji dokonuje się poprzez Star Diagnozę.
2. Wykasować błędy i zweryfikować co jest nie tak przy pomocy ww komputera. KTS-y i inne uniwersalne systemy diagnostyczne nie sprawdzają się na 99% - w przypadku smarta błędy są źle opisane i interpretowane.
3. Awarie pojawiające się okazyjnie wynikają najczęściej z uszkodzonej wiązki, wtyczek oraz czujników. Wilgoć, temperatura, drgania i czas niszczy przewody - smartowe warsztaty wiedzą które punkty są najbardziej wrażliwe.
4. Padnięte (podejrzane) elementy takie jak czujniki, sterowniki, siłowniki czy silniki podmieniamy na 100% sprawne. Często bywa tak że jednocześnie jest uszkodzonych kilka elementów i łamigłówka jest mocno skomplikowana.
5. Wymiana oleju w skrzyni biegów na pewno nie zaszkodzi a jest stosunkowo prosta i tania. Opis co i jak na forum jest.
6. Weryfikacja stanu aktuatora nie wymaga kosmicznej technologii a oczyszczenie mechanizmu i zastosowanie nowego (odpowiedniego) smaru zdecydowanie poprawi pracę układu.
7. Poduszki silnika stosujemy tak jak ma być czyli tańsza do benzyny, droższa do diesla - inaczej będą koszty dodatkowe i reklamacje. Zamienniki są w testach i może pojawią się informacje czy warto je stosować.
Smartowiczu!
Regularnie przy przeglądzie podłączmy pod dedykowany komputer aby sprawdzić co się dzieje na bieżąco!
Koszt "krótkiego" testu to 50-100 PLN i zaoszczędzi naprawdę dużo czasu i pieniędzy przy okazji awarii.
Jeżeli masz około nx100 tyś km i nie wymieniałeś ostatnio (50 tyś km) sprzęgła to za każdym razem profilaktycznie "przyuczaj" mechanizm sprzęgła.
Jeżeli pojawiają się pierwsze niepokojące objawy natychmiast reagujemy - koszty holowania są coraz wyższe.
Jeżeli naprawdę nie znalazłeś "swojego tematu" to pisz w tym wątku.
witam,
raz na jakis czas moj F2 799cm CDI strzela focha
jest to chyba zwiazane ze skrzynia biegow (mam automat+reczna)
na wyswietlaczu po dlugiej jezdzie przy zatrzymaniu zamiast literki N pojawiaja sie cztery poziome kreski i kompletnie nic nie dziala tzn zaden bieg nie wchodzi,musze go wylaczyc chwile poczekac , po uruchomieniu wszysko wraca do normalnosci,czy ktorys z szanownych kolegow i kolezanek mial juz kiedys cos takiego lub wie co to moze byc?? :-?
pozdr