Witam po raz kolejny wszystkich na forum.
Od kilku miesięcy męczy mnie zawieszająca się skrzynia biegów. W zeszłym tygodniu grzebałem trochę przy elektryce (o czym pisałem już http://smarter.pl/index.php?option=com_j...63&catid=2) i od tamtej pory wszystko było dobrze. Wczoraj pojechałem wykasować błędy, o których wspominałem w przytoczonym temacie, i problem ze skrzynią powrócił.
Wniosek można wyciągnąć tylko jeden - problem nie leży w mechanice (siłownik sprzegła/sprzęgło/skrzynia biegów), lecz w elektronice lub samym oprogramowaniu wgranym do komputera pokładowego.
Dla lepszego zobrazowania, co dokładnie dzieje się z moim autem, nakręciłem dzisiaj filmik przedstawiający pracę siłownika sprzęgła po odpaleniu silnika.
Film: http://www.youtube.com/watch?v=Z8Yw2rkZO-o
Dodam tylko, że problem pojawia się, gdy siłownik musi przez dłuższy czas wciskać sprzęgło, np w korku lub na czerwonym świetle. Gdy odpalę dla testów nierozgrzany samochód, skrzynia zawiesza się dopiero po jakiś 10 minutach. Wyłączam wtedy silnik, czekam aż przekaźnik pod fotelem kierowcy puści, odpalam silnik i teraz już nawet po 30sec potrafi się znowu zawiesić. Pozwala o przypuszczać, że coś się po prostu za bardzo nagrzewa i przez to są te wszystkie cyrki.
Jakiś czas temu na TVN Turbo widziałem z kolei reportaż z kobietą, która miała identyczny problem ze skrzynią TipTronic w swoim Suzuki ściąganym z Niemiec. Nasze serwisy nie mogły sobie dać z tym rady, więc pojechała do niemieckiego serwisu po pomoc. Tam w 10 minut zmienili jej oprogramowanie w komputerze i problem zniknął jak ręką odjął. Jednak samo podpięcie Smarta do kompa w niemieckim SmartCenter kosztuje 200 Euro, a taką kasą póki co nie dysponuję, dlatego chciałem przeprowadzić możliwie jak najwnikliwszą diagnozę we własnym zakresie.
Macie może jakieś pomysły, co może być przyczyną? Wiem, że problem zawieszającej się skrzyni przewija się dosyć często na tym forum, ale póki co problem zawsze sprowadzał się do walniętego siłownika lub sprzęgła, czy po prostu starego oleju w skrzyni (ja wymieniałem pół roku temu).
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Pozdrawiam
Łukasz Więcek
Od kilku miesięcy męczy mnie zawieszająca się skrzynia biegów. W zeszłym tygodniu grzebałem trochę przy elektryce (o czym pisałem już http://smarter.pl/index.php?option=com_j...63&catid=2) i od tamtej pory wszystko było dobrze. Wczoraj pojechałem wykasować błędy, o których wspominałem w przytoczonym temacie, i problem ze skrzynią powrócił.
Wniosek można wyciągnąć tylko jeden - problem nie leży w mechanice (siłownik sprzegła/sprzęgło/skrzynia biegów), lecz w elektronice lub samym oprogramowaniu wgranym do komputera pokładowego.
Dla lepszego zobrazowania, co dokładnie dzieje się z moim autem, nakręciłem dzisiaj filmik przedstawiający pracę siłownika sprzęgła po odpaleniu silnika.
Film: http://www.youtube.com/watch?v=Z8Yw2rkZO-o
Dodam tylko, że problem pojawia się, gdy siłownik musi przez dłuższy czas wciskać sprzęgło, np w korku lub na czerwonym świetle. Gdy odpalę dla testów nierozgrzany samochód, skrzynia zawiesza się dopiero po jakiś 10 minutach. Wyłączam wtedy silnik, czekam aż przekaźnik pod fotelem kierowcy puści, odpalam silnik i teraz już nawet po 30sec potrafi się znowu zawiesić. Pozwala o przypuszczać, że coś się po prostu za bardzo nagrzewa i przez to są te wszystkie cyrki.
Jakiś czas temu na TVN Turbo widziałem z kolei reportaż z kobietą, która miała identyczny problem ze skrzynią TipTronic w swoim Suzuki ściąganym z Niemiec. Nasze serwisy nie mogły sobie dać z tym rady, więc pojechała do niemieckiego serwisu po pomoc. Tam w 10 minut zmienili jej oprogramowanie w komputerze i problem zniknął jak ręką odjął. Jednak samo podpięcie Smarta do kompa w niemieckim SmartCenter kosztuje 200 Euro, a taką kasą póki co nie dysponuję, dlatego chciałem przeprowadzić możliwie jak najwnikliwszą diagnozę we własnym zakresie.
Macie może jakieś pomysły, co może być przyczyną? Wiem, że problem zawieszającej się skrzyni przewija się dosyć często na tym forum, ale póki co problem zawsze sprowadzał się do walniętego siłownika lub sprzęgła, czy po prostu starego oleju w skrzyni (ja wymieniałem pół roku temu).
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Pozdrawiam
Łukasz Więcek