Cytat:Wejdz na allegro i sprawdz:
NOWE KOMPLETNE SPRZĘGŁO firmy LUKdo FIATa Seicento:
-170zł !
NOWE KOMPLETNE SPRZĘGŁO Sachs do Smarta:
-999zł [akurat wypatrzyłem aukcje i jest to chyba i tak tanio ]
1. Bez urazy ale wogóle niemasz pojęcia o czym piszesz. Porównywanie Fiata do Mercedesa wyglada dokładnie tak - tu masz te swoje zaoszędzone złocisze:
http://www.youtube.com/watch?v=HJrKvJlU3CE
http://www.youtube.com/watch?v=yMcHSJzpr...re=related
Cytat:Ok jeśli porównujesz Smarta do naprawy BMW 3 ale to bez sensu bo to nie ten segment.
Ok jesli by ten Smart oferował tyle co ta bejca.
Niestety...
2. Smart to nietylko model ForTwo
Testy przejazdów na torze wyscigowym motorvision:
27. Smart Brabus Roadster - 19,93
32. Opel Speedster - 20,07
35. Audi TT 3.2 V6 - 20,13
38. BMW M 3 Spezial - 20,18
48. BMW M5 - 20,34
Koszt BMW M3 czy M5 przewyższa kilkunastokrotnie koszt Smarta, mają także dużo dużo większe silniki niż Smarta i więcej mocy i są autami klasy sport, a niebyły wstanie nawet dotrzymac tempa....
Cytat:Jak zobaczyłem,że sprzęgło do Smarta kosztuje 1000zł to ja dziękuje za taki interes :] plus robocizna oczywiście..
3. Ale co Ty piszesz naprawa jest raz na ok 130-150 tys km i to jest inny typ sprzegła niż ma Sej. A wymiana filtrow płynów itp jest cenowo porównywalna. W seju jak sdechnie rozrząd to też na zadrmo go nie naprawisz w Cinquecento pamietam z robotą wychodzilo ok tysiaka.
Cytat:Jestem zwolennikiem amerykańskiej motoryzacji ale gdybym miał patrzeć tu na auto naprawde tanie w eksploatacji i w podobnym segmencie to Seicento niestety jest zwycięzcą,czy chocby takie Punto....
4. BZDURA jeśli jezdzisz sporo to Smarta jest bezkonkurencyjny, miałem i jezdziłem kilka lat Fiatem Cinquecento więc wiem co pisze :-? - różnica jest KOLOSALNA
Pozatym w Fiacie niemasz totalnie nic - zarówno z komfortu jak i z bezpieczeństwa. Fiat to miałobyć tanie auto dla ludu, a jak już chcesz porównywac fiata do Smarta to postaw obok niego nowego Fiata 500 który już w samymy zakupie jest dużo dużo droższy więc nie pisz nonsensów.
Seicento, a Smart ForTwo to nie jest ten sam segment - zobacz po testach zderzeniowych i przestań pisać takie bzdury
Cytat:Jak sie nie znasz na motoryzacji to nie wypowiadaj się złotko
5. Ty nie wiele więcej wiesz, więc bez urazy ale...troche więcej szacunku dla ludzi, Ciebie nikt tu nie obrażał to nie obrazaj innych, bo czytając Twoje posty odnosze wrażenie że dopiero co dowód odebrałeś
Cytat:pisałem strone wcześniej,że przyglądam sie temu pod kątem kosztów eksploatacji,a to moje wnioski
w takim razie dlaczego obrazasz innych ???
6. Koszty eksploatacji to zarówno naprawy, części jak i spalanie. Smarta wymaga pewnych wkładów finansowych ale dopiero po przekroczeniu 100tys km z czego już na przedbiegach pokona takie Seicento które pali 2 razy tyle co Smart na trasie 100km itd.
Cytat:Ja niewiem gdzie tu szukac az tak wielkiej roznicy pomiedzy jazda Smartem ,a Seicento...do tego przepłacać taka kase...
Chyba ,ze jezdzisz tym autem dla szpanu bo z funkcjonalnosci,auta do zalatwienia kilku spraw na miescie czy zakupow wystarczy w zupelnosci to wlasnie Seicento.
7. Jak chcesz sobie kupić Fiata to sie zaloguj na centomanie, a nie na smart klub. Smart to małe auto ale kilka klas wyżej niż Seicento. To tak jakbyś probował tu komuś udowodnić że np wypasiony Volkswagen to to samo co S class bo też ma 5 miejsc i bagażnik....
Wyobraz sobie sytuacje że ktoś z Twoich bliskich jedzie Twoim Sejem i nagle dochodzi do kolizji, czy tu też będziesz pier****ł że zrobiłeś super dila bo kupiłeś seja za 4 koła zamiast Smarta za 16 :-? :-? :-?
Tam płacisz więcej bo dostajesz dużo dużo więcej.
Czy z 900 fiata wyciskają ponad 100KM przy zachowaniu żywotności silnika niemal niezmiennej ?
Dlaczego Sporting przy pojemności 1.1 ma tyle mocy to standardowy smart itd.
Fiat ma wszystko gorsze: silnik, zawieszenie, komfort, bezpieczeństwo, praktyczność, ekonomia, materiały itd. Nawet podczas drobnych kolizji w Seju musisz klepać, a tu kupujesz gotowy element i po sprawie.
Równie dobrze mógłbyś tu napisać że lepiej kupić skuter bo będzie jeszcze teniej
Zrozum jak kupujesz porsche to oprócz auta dostajesz cała historie i doswiadczenie marki, dlatego cena jest taka a nie inna i co z tego że w subaru czy lancer evo możesz mieć podobną moc za mniejszą kase jak po 10 latach porsche dalej bedzie idealnie smigac, a lacner bedzie się sypał juz nawet nie wspominam o prowadzeniu, przyczepnosci itd.
Więc zanim napiszesz coś lub zaczniesz się z kimś klucić o racje to porównaj sobie za i przeciw...
Sej pali 2 x tyle co Smart, psuje się dużo dużo dużo częsciej niż Smart, podczas drobnych kolizji jego naprawa jest dużo droższa, podstawowe filtry oleje i części kosztują praktycznie identycznie.
Znajdz mi Seja co ma klime 4 poduszki, ABS, ESP, el. szyby, klime itd.
Jakby był taki zajebisty jak piszesz i tani w eksploatacji to Włosi, Niemcy, Austriacy by go kupowali, a jak przejdziesz to tam jest pełno ale Smartów a jedyne sensowe porównanie to może być:
Smart vs Fiat 500 vs Toyota IQ vs ewentualanie Mini.
i jak teraz popatrzysz na ceny podstawowych modeli to Smart jest najtańszy już podczas samego zakupu.