Przerabiałem i ja takową usterkę... U mnie sprawa okazała się dość prosta natomiast jej zlokalizowanie trwało dwa dni. A więc: (w FT 600t, 450 i 451) pod fotelem kierowcy jest listwa z przekaźnikami sterującymi pracą skrzyni biegów. Listwa ta jest dość długa i zamocowana jest skrajnie na dwóch wkrętach do podłogi i swobodnie sobie wchodzi w drgania. Przekaźniki są osadzone w listwie, w której znajdują się uchwyty (styki nóżek przekaźników) w kształcie litery "U". Te uchwyty (styki) pod wpływem wibracji i czasu rozginają się i tworzą szczeliny, a te nie dają styku. A jak nie ma styku to na wyświetlaczu pojawiają się trzy kreski i skrzynia jest zablokowana. Wystarczy włożyć rękę pod dywanik pod fotelem kierowcy, namacać przekaźniki i poruszać nimi przy kluczyku przekręconym w pozycję I, i jeżeli coś się zmieni na wyświetlaczu to problem mamy namierzony. A wtedy: wyjąć fotel, odsunąć dywan, odłączyć wiązkę od listwy, dokręcić listwę, wyjąć przekaźniki (jest kilka więc trzeba zaznaczyć ich miejsca), śrubokrętem podoginać styki "U" aby skasować luz i gotowe. Złożyć w odwrotnej kolejności Sugeruję podłożyć pod środek listwy (od spodu) o-ring aby usunąć drgania.
Swoją drogą to nie mieli gdzie tych przekaźników zamontować tylko na środku podłogi
Swoją drogą to nie mieli gdzie tych przekaźników zamontować tylko na środku podłogi