(05.07.2014, 09:55)MosAd8 napisał(a): Przerabiałem i ja takową usterkę... U mnie sprawa okazała się dość prosta natomiast jej zlokalizowanie trwało dwa dni. A więc: (w FT 600t, 450 i 451) pod fotelem kierowcy jest listwa z przekaźnikami sterującymi pracą skrzyni biegów. Listwa ta jest dość długa i zamocowana jest skrajnie na dwóch wkrętach do podłogi i swobodnie sobie wchodzi w drgania. Przekaźniki są osadzone w listwie, w której znajdują się uchwyty (styki nóżek przekaźników) w kształcie litery "U". Te uchwyty (styki) pod wpływem wibracji i czasu rozginają się i tworzą szczeliny, a te nie dają styku. A jak nie ma styku to na wyświetlaczu pojawiają się trzy kreski i skrzynia jest zablokowana. Wystarczy włożyć rękę pod dywanik pod fotelem kierowcy, namacać przekaźniki i poruszać nimi przy kluczyku przekręconym w pozycję I, i jeżeli coś się zmieni na wyświetlaczu to problem mamy namierzony. A wtedy: wyjąć fotel, odsunąć dywan, odłączyć wiązkę od listwy, dokręcić listwę, wyjąć przekaźniki (jest kilka więc trzeba zaznaczyć ich miejsca), śrubokrętem podoginać styki "U" aby skasować luz i gotowe. Złożyć w odwrotnej kolejności Sugeruję podłożyć pod środek listwy (od spodu) o-ring aby usunąć drgania.
Swoją drogą to nie mieli gdzie tych przekaźników zamontować tylko na środku podłogi
Jak ktoś ma nieszczelne tylne boczne szybki, to woda ścieka między innymi do miejsca gdzie są te przekaźniki
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!