Po zakupie auta - Smart Fortwo cdi 2000 rok - okazało się, że radio (nie fabryczne Smarta) jest podłączone jakoś dziwnie. Po 2-3 dniach nieużytkowania auta akumulator był prawie rozładowany, okazało się, że prąd bierze radio. Sprawdziłem kiedy i na których pinach w kostce zasilajacej radio jest prąd (+), a tu zdziwienie prąd (+) jest cały czas na pinie (z grubym przewodem) gdzie powinien pojawiać się dopero po włączeniu zapłonu, a po załączeniu zapłonu pojawia dodatkowo się na pinie (z cienkim przewodem) od podtrzymania napięcia. Czyli odwrotnie jak powinno być - jak bym sobie tego życzył.
Czy można to jakoś w prosty sposób doprowadzić do ładu ?
Na forum Citroena Xsary opisywano, że w skrzynce bezpieczników, bodajże Xsary, przekłada się bezpiecznik i wówczas prąd jest tak jak sobie życzymy.
Czy w Smart Fortwo (450) zawsze tak było jak mam obecnie (prewencja producenta by nie podłączać niefabrycznego radia ?), czy poprzedni właściciele (w Niemczech) coś rzeźbili, a teraz ja będę musiał rzeźbić w drugą stronę by podfączenie było zgodne z wymogiem radia.
Wiem że najprościej byłoby zamienić piny w kostce, tylko martwi mnie średnica przewodów, czy ten cienki wytrzyma wówczas zasilanie radia i głośników (standartowych + gwizdki).
Czy można to jakoś w prosty sposób doprowadzić do ładu ?
Na forum Citroena Xsary opisywano, że w skrzynce bezpieczników, bodajże Xsary, przekłada się bezpiecznik i wówczas prąd jest tak jak sobie życzymy.
Czy w Smart Fortwo (450) zawsze tak było jak mam obecnie (prewencja producenta by nie podłączać niefabrycznego radia ?), czy poprzedni właściciele (w Niemczech) coś rzeźbili, a teraz ja będę musiał rzeźbić w drugą stronę by podfączenie było zgodne z wymogiem radia.
Wiem że najprościej byłoby zamienić piny w kostce, tylko martwi mnie średnica przewodów, czy ten cienki wytrzyma wówczas zasilanie radia i głośników (standartowych + gwizdki).
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!