Nie chodzi o popadanie w skrajności, mamy przepisy ruchu drogowego, które regulują co wolno a co nie wolno.
HID czyli jarznik ksenonowy z oprawką pasującą do standardowej (halogenowej) lampy światła mijania jest niezgodny z przepisami.
Aby w lampie można było zastosować jarznik ksenonowy musi ona mieć na szybie oznaczenie DC. Oznacza to, że jakość lustra czy soczewki w danej lampie jest dostosowana do bardzo mocnego strumienia światła jaki emituje jarznik ksenonowy (więcej niż 2000 Lumenów).
Jarzniki ksenonowe przeznaczone do przystosowanych lamp mają również dla odróżnienia specjalne cokoły (oprawki). Najpopularniejszy to chyba D2S.
W TYM wątku już kiedyś przytaczałem odpowiednie przepisy.
Nie zalecam stosowania takich wynalazków jak HID. Prowadzi to do utraty homologacji samochodu jako całości, co w razie (odpukać) wypadku może spowodować utratę ubezpieczenia OC i AC.
pozdrawiam
smart452
HID czyli jarznik ksenonowy z oprawką pasującą do standardowej (halogenowej) lampy światła mijania jest niezgodny z przepisami.
Aby w lampie można było zastosować jarznik ksenonowy musi ona mieć na szybie oznaczenie DC. Oznacza to, że jakość lustra czy soczewki w danej lampie jest dostosowana do bardzo mocnego strumienia światła jaki emituje jarznik ksenonowy (więcej niż 2000 Lumenów).
Jarzniki ksenonowe przeznaczone do przystosowanych lamp mają również dla odróżnienia specjalne cokoły (oprawki). Najpopularniejszy to chyba D2S.
W TYM wątku już kiedyś przytaczałem odpowiednie przepisy.
Nie zalecam stosowania takich wynalazków jak HID. Prowadzi to do utraty homologacji samochodu jako całości, co w razie (odpukać) wypadku może spowodować utratę ubezpieczenia OC i AC.
pozdrawiam
smart452