(29.05.2017, 09:15)fazer72 napisał(a):Diesel mi silnik wysadzi? Wątpię. Na przeglądach EGR czysty mam zawsze, poza tym traktując temat naukowo, w nowszych silnikach komputer szybko "zrozumie" co spala i odpowiednio dobierze mieszankę paliwowo-powietrzną. Zgodzę się, że w bardzo starym zasyfiałym silniku paliwo premium może za pomocą detergentów załatwić silnik (usunie uszczelniający nagar i nieszczęście gotowe )(22.08.2016, 19:23)psuwacz napisał(a): Ja nie lubię Shella na przykład. Taka z nich paskudna fyrma. A do Piksla leję zasadniczo wyłącznie V Power Nitro + . Czasem tylko na Wróblenie w trasie się doleję. No i ostatnio to w ogóle wszystko testowałem: Esso, Agip, Aral, Total... Najgorzej wypadło Esso - tylko 320 km zrobiłem i wołał pić.
fajnie, pewnie auto mocniejsze. Tylko pamiętaj, że lepsze paliwo = większa siła działająca na tłok = większe obciążenie na układzie korbowo-tłokowym = szybka droga do remontu głównego silnika. Te małe silniki nie są projektowane z zapasem mocy, więc są fabrycznie wyżyłowane, to nie jest np oplowski 1,6 z 72 kM. Lepsze paliwo czyli v-powery, nitro plusy itp,itp. Nie myślę tu o zwykłej 98
Na koniec wartoby przypomnieć, że wysoka liczba oktanowa/cetanowa paliwa w starym silniku na zwykłe paliwa spowoduje spadek mocy (złe wyprzedzenie zapłonu, źle dobrana mieszanka = nieefektywne spalanie = siła działająca na tłok de facto mniejsza!)
Wysłane z mojego STV100-4 przy użyciu Tapatalka