OK wiec aby sprawa byla jasna. Jak kupilem smarta to mialem jakis stozkowy filtr firmy PowerMax. Wymienilem ten kicz na filtr profesjonalnej firmy K&N ktory pasuje idealnie do oryginalnego pudla filtra w Smarcie, to jest po prostu zamiennik oryginalnego filtra. K&N numer E-9257.
Odnosnie do emiala od kolegi kmodzele to ja nie mowie tutaj o jakims badziewnym filtrze noname. Mowimi tutaj o filtrach firmy K&N ktore jest na rynku od wielu lat i ich filtry to nie jakas "kupa" nawilzona olejem ale filtr ktory w pelni poprawnie wykonuje swoje zadanie czyli filtruje powietrze jak nalezy (wiec o gladzie cylindrow i o jazde po zapylonych drogach sie martwic nie trzeba). Zwieksza sie jedynie przeplyw powietrza dzieki czemu silnik "oddycha" swobodnie, a raczej turbina zassysa powietrza swobodnie. Zapomniales wspomniec koledze, ze rozmawiamy tutaj o silniku z turbodoladowaniem, a nie wolnossacym.
Firmy w UK ktore profesjonalnie zajmuja sie tuningiem Smartow procz filtra i zaganiacza zmieniaja rowniez rure doprowadzajaca powietrze z filtra do turbiny (TIK) na wieksza aby jeszcze dodatkowo zwiekszyc przeplyw. Oni popieraja swoje modyfikacje na hamownie wiec pieknie widac jak kazda z tych zmian wplywa na silnik.
Nie zalezy mi aby kogos przekonac do tych filtrow. Uzywajcie co chcecie. Ja kupilem auto z filtrem o duzej przepustowosci (kiczowaty stozek) wiec gdy zalozylem oryginalny papierowy filtr poczulem roznice i dlatego zamontowalem filtr K&N aby auto znow mialo wyrwe jak wczesniej...i to uzyskalem.
Inna wiadaca firma od filtrow powietrza jest ITG. Oni tez maja w swojej ofercie zamiennik filtra do Smarta ktory pasuje do oryginalnego pudelka. Model BH-169.
Odnosnie do emiala od kolegi kmodzele to ja nie mowie tutaj o jakims badziewnym filtrze noname. Mowimi tutaj o filtrach firmy K&N ktore jest na rynku od wielu lat i ich filtry to nie jakas "kupa" nawilzona olejem ale filtr ktory w pelni poprawnie wykonuje swoje zadanie czyli filtruje powietrze jak nalezy (wiec o gladzie cylindrow i o jazde po zapylonych drogach sie martwic nie trzeba). Zwieksza sie jedynie przeplyw powietrza dzieki czemu silnik "oddycha" swobodnie, a raczej turbina zassysa powietrza swobodnie. Zapomniales wspomniec koledze, ze rozmawiamy tutaj o silniku z turbodoladowaniem, a nie wolnossacym.
Firmy w UK ktore profesjonalnie zajmuja sie tuningiem Smartow procz filtra i zaganiacza zmieniaja rowniez rure doprowadzajaca powietrze z filtra do turbiny (TIK) na wieksza aby jeszcze dodatkowo zwiekszyc przeplyw. Oni popieraja swoje modyfikacje na hamownie wiec pieknie widac jak kazda z tych zmian wplywa na silnik.
Nie zalezy mi aby kogos przekonac do tych filtrow. Uzywajcie co chcecie. Ja kupilem auto z filtrem o duzej przepustowosci (kiczowaty stozek) wiec gdy zalozylem oryginalny papierowy filtr poczulem roznice i dlatego zamontowalem filtr K&N aby auto znow mialo wyrwe jak wczesniej...i to uzyskalem.
Inna wiadaca firma od filtrow powietrza jest ITG. Oni tez maja w swojej ofercie zamiennik filtra do Smarta ktory pasuje do oryginalnego pudelka. Model BH-169.