Artykul o ktorym wspominalem jest TUTAJ...ale pamietajny, ze jazda (a raczej stanie) w korku to calkim oddzielna historia. Licznik kilometrow nie nabija, a silnik pic musi wiec sumaryczne spalanie wychodzi kosmiczne.
Przypadek wzrostu spalanie (opisany w linku powyzej) tyczy sie do eksploatacji auta w "normalnych" warunkach, a nie postowjow w korkach. Jakby sie ktos upar to mozna przeciez spalic caly bak paliwa nie przejezdzajac nawet kilometra.
Moj Smart od zeszlej niedzieli znow jest na chodzie. Zatankowalem go do pelna i sprawdzam wlasnie spalanie. Jak dotychczas przejechalem 130km i na liczniku zgasla tylko jedna kropka (na wskazniku poziomu paliwa) wiec sytuacja wyglada obiecujace ale wszystko okaze sie przy kolejnym tankowaniu.
p.s. w UK chlopaki na forum poruszali szeroko temat benzyny wysokooktanowej. Ponoc Smarty radza sobie z nia znakomicie (ECU przestawia zaplon w celu prawidlowego spalania mieszanki) i dzieki temu mimo wyzszej ceny za litr uzyskuje sie nizsze spalanie.
Ja osobiscie nie polecam, bo trzeba pamietac, ze wiecej oktanow to rowniez wyzsza temperatura spalania mieszanki wiec i szybsze wypalenie zaworow...chodz nie znaczy to ze nie mozna "przepalic" czasem maszyny wysokooktanowka
Przypadek wzrostu spalanie (opisany w linku powyzej) tyczy sie do eksploatacji auta w "normalnych" warunkach, a nie postowjow w korkach. Jakby sie ktos upar to mozna przeciez spalic caly bak paliwa nie przejezdzajac nawet kilometra.
Moj Smart od zeszlej niedzieli znow jest na chodzie. Zatankowalem go do pelna i sprawdzam wlasnie spalanie. Jak dotychczas przejechalem 130km i na liczniku zgasla tylko jedna kropka (na wskazniku poziomu paliwa) wiec sytuacja wyglada obiecujace ale wszystko okaze sie przy kolejnym tankowaniu.
p.s. w UK chlopaki na forum poruszali szeroko temat benzyny wysokooktanowej. Ponoc Smarty radza sobie z nia znakomicie (ECU przestawia zaplon w celu prawidlowego spalania mieszanki) i dzieki temu mimo wyzszej ceny za litr uzyskuje sie nizsze spalanie.
Ja osobiscie nie polecam, bo trzeba pamietac, ze wiecej oktanow to rowniez wyzsza temperatura spalania mieszanki wiec i szybsze wypalenie zaworow...chodz nie znaczy to ze nie mozna "przepalic" czasem maszyny wysokooktanowka