Jakikolwiek jest to silnik w smarcie to im czesciej bedzie olej zmieniany tym lepiej.Napewno to przedluzy zywotnosc.Dlaczego czesto? Odpowiedz jest prosta.W smartach mamy lancuszek rozrzadu a nie jak to czesto sie spotyka pasek.Co jest zaleta jesli chodzi o zywotnosc.Z regoly przezywa on caly silnik.Czyli nie wymienia sie go.A wracajac do wymiany chodzi o to ze "kapie" sie on wlasnie w tym oleju.Powoduje to szybsze zuzycie oleju i tzw. osadzanie sie szlamu spowodowane wycieraniem sie lancuszka.Dodajac posiadamy jeszcze turbine i dodatkowo sklonnosc do wysokich temperatur w silnikach turbodoladowanych.Czyli dodatkowe argumenty przemawiajace za czestsza wymiana.Osobiscie staram sie wymieniac w okolicach 8 tys.Mam benzynke 599ccm z przebiegiem nie calych 35 tys km i leje mu motul 10W40.Dodam ze jest to polsyntetyk.
Jesli chodzi o filtry oleju to tak naprawde nie ma znaczenia jaki to bedzie wklad. Aczkolwiek osobiscie dokonalem takiej zmiany:
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=413
...i teraz moge kozystac z "normalnych" filtrow + poprawa chlodzenia oleju.
Jesli chodzi o filtry oleju to tak naprawde nie ma znaczenia jaki to bedzie wklad. Aczkolwiek osobiscie dokonalem takiej zmiany:
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=413
...i teraz moge kozystac z "normalnych" filtrow + poprawa chlodzenia oleju.