Witam,
ważniejsze od klasy lepkości jest dopuszczenie przez producenta silnika danego oleju dla modelu silnika.
Oleje które posiadają takie dopuszczenie producenta są przez niego testowane.
Takie dopuszczenie jest zawsze drukowane na naklejkach butelek czy baniek z olejem.
Ponieważ silniki smarta to Mercedesy (wyjątki to modele benyznowe 451 i wszystkie 454), to oleje do silników smarta powinny spełniac dopuszczenie mercedesa MB 229.3, MB 229.31, MB 229.5 lub MB 229.51 (31 i 51 to dla silników z DPF-em - filterem cząstek stałych od modelu 2006).
Ja polecam i stosuję do cdi z DPF Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40, a do pozostałych benzyniaków i cdi bez DPF Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40.
Teoretycznie można na nich osiągnąc większe przebiegi niż 10tkm ale ze względu na małą pojemność układu olejowego smarta i słaby filtr nie jest to wskazane.
A i lepkość 5W-40 jest dość dobrze dopasowana do naszej strefy klimatycznej.
pozdrawiam
smart452
ważniejsze od klasy lepkości jest dopuszczenie przez producenta silnika danego oleju dla modelu silnika.
Oleje które posiadają takie dopuszczenie producenta są przez niego testowane.
Takie dopuszczenie jest zawsze drukowane na naklejkach butelek czy baniek z olejem.
Ponieważ silniki smarta to Mercedesy (wyjątki to modele benyznowe 451 i wszystkie 454), to oleje do silników smarta powinny spełniac dopuszczenie mercedesa MB 229.3, MB 229.31, MB 229.5 lub MB 229.51 (31 i 51 to dla silników z DPF-em - filterem cząstek stałych od modelu 2006).
Ja polecam i stosuję do cdi z DPF Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40, a do pozostałych benzyniaków i cdi bez DPF Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40.
Teoretycznie można na nich osiągnąc większe przebiegi niż 10tkm ale ze względu na małą pojemność układu olejowego smarta i słaby filtr nie jest to wskazane.
A i lepkość 5W-40 jest dość dobrze dopasowana do naszej strefy klimatycznej.
pozdrawiam
smart452