(19.06.2023, 10:59)berthold61 napisał(a): Panowie w smart 450 cdi gruszka turbiny zawsze tak ciężko chodzi ? kleszczami bieda to ruszyć tak ma to wyglądać czy szukać nowej ,smart jako tako jedzie nawet do 120 się rozpędza a podobno one więcej jadą więc szukam winowajcę ,intercoler polepiony bo były wytarcia , Egr zaślepiony choć nie było problemów ale przyzwoitość nakazuje to zaślepiać więc we wszystkich autach zawsze zaślepiam. ale ta grucha cosik chyba za ciężko chodzi , poprawcie mnie jeśli się mylę ale turbina w smarcie otwiera zaworek upustowy po przekroczeniu pewnego ciśnienia tak ? jak w starych golfach td zgadza się ?
Wg moich obserwacji max ciśnienie to nieco około 1,2 bar - mam zamontowany wskaźnik cisnienia doładowia.
Przy gwałtownym osiagnięciu takiego ciśnienia, wówczas lekko spada, czyli zawór na turbinie upuszcza ciśnienie.
Nie sprawdzałem jak ciężko chodzi cięgno/gruszka zaworu upustowgo. Najlepiej podać ciśnienie ze sprężarki i zobaczyć czy dźwigia się przesuwa.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!